lördag 12 februari 2011

Vilken fredag!!!!

Igår var planen att jag skulle ha en lugn och skön eftermiddag med snuttorna innan mamma och pappa skulle komma hit och vara barnvakt under vårat biobesök.
Det blev verkligen inte så...
När jag satt och lunch med eleverna kom Tina som jobbar i skolköket och sa att de sökte mig från dagis på telefon.
I luren var Anita från Lingonbacken och det visade sig att Amanda gjort illa foten och de ville att jag skulle komma och titta. De trodde att det skulle behöva sys.
Slängde i mig maten, fixade med folk som skulle kunna ta mina återstående lektioner. Åkte upp till Lb och där satt min lilla prinsessa inlindad i en filt med omplåstrad fota. Tittade på foten och ville spy. Jag är ju ganska kräsmagad när det gäller sår och blod. Det jag hann se var ett jack under hennes ena lilltå som var väldigt djupt. Man såg liksom kötet därinne. Uäk!
Amanda fick äta med sina kompisar och jag skulle under tiden hämta mina grejer på skolan och fixa ihop lite material till lektionerna.
På vägen tillbaka till skolan körde jag fast med bilen!!!! Fy farao, då var Lisa Larsson förbannad. Det vara bara ena sidan av vägen som var plogad och naturligtvis hamnade ena sidan av bilen i det oplogade. Ingen telefon hade jag med mig heller......
Fick skjuts av Karin Andersson som kom körandes förbi, så hon körde mig till skolan. Ringde pappa som kom och hämtade mig, ringde hälsocentralen, drog loss bilen och sen for vi iväg till hc.

Vi fick träffa en läkare men hon kunde inte sy det eftersom huden är så pass stram där under men de tejpade ihop. Då fick jag se hur pass mycket det gått sönder. Det var ett långt djupt jack från utsidan av tån, under och upp mellan lilltån och nästa tå. Äckligt som tusan.

Amanda var jätteduktig. Trots att det gjorde ont så sa hon ingenting. Snuttepluttan.

Sen for vi och hämtade Molly på dagis, svängde förbi mamma och pappa och hem en sväng. Sen var det bara att åka iväg och hämta Mattias och dra iväg på filmen. Vi såg Åsa-Nissefilmen. Den var riktigt bra. Man fick sig många goda skratt.

Idag ska jag däremot ta det lugnt. Mattias är och plogar snö och jag och tejerna ska bara ha en skön dag. Nått litet motionspass kanske jag kan få till. En sak som måste göras är att klippa luggen på Amanda..... ska fundera ut en bra muta först bara =)

Ha en bra lördag!

Inga kommentarer: