onsdag 9 februari 2011

Dag 3: Mina ursäkter.

Ha ha, ja här skulle man väl kunna göra en himla lång lista men sanningen är väl att jag egentligen bara varit lat i mitt uppbyggande av en fet kropp. Men några ska jag väl få ihop men det blir nog mest ursäkter till att inte komma iväg på motionspass....

- Jag börjar på måndag (varför måste måndag vara en startdag)
- Det är ju faktiskt helg. (Egentligen en perfekt anledning till att röra på sig, man är ju ledig och har en massa tid)
- Det känns som det är en förkylning pågång. (Spelar ju egentligen inte så stor roll, är man ursjuk ska man väl inte flåsa upp sig så mycket kanske men en promme funkar ju fint om man orkar. Tror faktiskt att jag "motat förkylningen i grinden" ett par gånger genom att motionera trots att jag kännt att en förkylning varit på G)
- Mattias jobbar. (Med motionscykel, crosstrainer och gummiband ska det inte spela någon roll)
- Molly/Amanda är sjuk, jag kan inte trösta om de blir ledsen. (Herregud, de har ju en pappa!)
- Mattias får motionera idag. (Jag borde ju faktiskt hinna före eller efter)

Ja ja, några ursäkter. Har säkert fler som poppar fram i situationer då jag känner mig omotiverad. Samtidigt har jag kommit i det läget att jag tycker känslan efter ett pass är så underbar så jag vill inte hoppa över träning.

Inga kommentarer: