tisdag 8 februari 2011

Dag 2: Min barndom ur ett viktperspektiv.

Jag var "ganska" normalvikt fram till skolstarten. När jag ser på skolfoto från då så är jag en rejäl knubbis. Det är nästan smärtsamt att se hur jag såg ut. Stackars lilla unge kan jag tänka. Man kan ju fundera varför mamma och pappa inte gjorde något åt det.
NÄr jag var liten var jag inte särskilt intresserad av rörliga aktivitetet. Ett tag gick jag på gymnastik, simmade (deltog till och med i tävlingar ett tag) och springtävlingar men jag minns att det inte alls var kul. Idrotten avskydde jag, men det berodde självklart på att jag var så kraftig.
Vissa perioder gick jag ner i vikt och andra perioder var jag kraftigare.
Jag har hela tiden varit väldigt medveten om min övervikt och i tonåren var det verkligen inte kul att kunna hänga med riktigt i modet eftersom vissa kläder inte satt så snyggt.

Tack och lov hade jag ändå en helt underbar barndom =)

Inga kommentarer: