söndag 6 februari 2011

Söndag....

och strålande sol. Hade varit härligt att ta sig ut till en mysig skogsglänta och sätta sig där, tända en brasa och grilla korv. Planen var sådan men just nu är Mattias sängliggandes. Han har ont i ett skulderblad och skriker så fort han ska vända på sig. I morse fick jag hjälpa honom att klä på sig.
Vet inte om jag vågar ta skotern med båda ungarna på och åka iväg själv.... I värsta fall får vi väl göra en brasa på gården och grilla lite. Eller kanske ta bilen till Sevedskvarn och sätta oss där.

I går var jag och Molly till Valbo en sväng och shoppa lite. Mattias var på rally och Amanda hos Felicia och lekte.
Köpte doppresent till Nellie som ska döpas 20 februari. Skulle dessutom köpa present till Mia som fyller 25 nästa helg. Hade en plan när det gällde present till henne men blev osäker när jag stod där så det blev ingen. Får göra ett nytt försök i veckan.
Köpte lite nya underkläder, en Peak Performance-jacka, vanliga svarta tights, korta tights att träna i och ett linne, oxå till träning. Blev lite mat och annat krafs oxå.

Testade crosstrainern i går kväll. Det var faktiskt kul. Det är härligt att träna när det känns i hela kroppen. Det var bra mycket roligare än att sitta på motionscykeln. Det kändes rejälare. Hade bara tid med ett pass på 15 minuter, det kanske var bra. Annars kanske jag tröttnar =) Ska nog försöka med en halvtimme i kväll. 2½ men på TV:n och den bästa underhållningen när man ska motionera. Jag önskar att det skulle finnas en kanal som bara körde 2½ men, Alla älskar Raymond och en annan serie som jag tappade namnet på nu. Jag älskar de serierna.

I morgon är det måndag igen.... Känns som att det är en omöjlighet att gå tillbaka i morgon efter den lightvecka jag hade förra veckan. Har försökt förbereda lite men jag vet liksom inte vart jag ska börja. Tänkte försöka läsa lite av den litteratur vi har till kursen men jag känner mig helt omotiverad....

Ska gå och hjälpa Mattias ur sängen. Det känns som en scen ur Småstadsliv - Mattias ligger i sängen och skriker - "Men va fan då! Nu kommer jag inte dän heller!
Det är synd om honom men jag kan inte låta bli att skratta lite för han låter som en pojk i målbrottet när han skriker.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: