onsdag 2 februari 2011

Sjuka ungar och stressad morsa

Tjejerna är sjuka.... så jobbigt! Samtidigt har jag massor att göra på jobbet, det är så mycket jag vill hinna med och det är saker jag inte vill sätta vikarie på. Jag behöver tiden med eleverna för att kunna skriva omdömen.
Samtidigt är pluttisarna de viktigaste i världen!
Amanda blev hemskickad från dagis i måndags, som tur var hade jag bara två lektioner den dagen. En var avklarad och den andra kunde hon följa med på.
Sen har jag mixtrar fram och tillbaka tisdag och idag, då även Molly varit sjuk.
I morgon och på fredag ska jag vara hemma! Skönt men samtidigt lite stressande. Men jag ska försöka att bara ta det lugnt, kanske hinner jag beta av lite jobb via datorn.

Fredagens minimala viktnedgång har satt sina spår. Istället för att bli peppad av det tappade jag sugen totalt. Har inte varit ett dugg motiverad till att röra på mig. Idag kom jag dock iväg på ett pass Zumba. Det var verkligen skönt att få röra på kroppen och det känns som att det blev lite av en vändning. Känslan efter ett motionspass är verkligen härlig.. I morgon ska jag nog försöka mig på en joggingtur.

Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch!

Ha det braigt!

Inga kommentarer: