onsdag 16 februari 2011

Personlig utveckling....

I går var jag på en himla trevlig tillställning. Var bjuden till en träff med en livscoach. Vi var 7 tjejer som var samlade och coachen, som hette Elisabet, pratade om personlig utveckling och vad hon gör när hon cochar människor. Vi fick möjlighet att prova på att bli coachade i en kvart. Det var intressant men långt ifrån vad jag trodde att det skulle vara. Hon vägledde mig i mina tankebanor och försökte, genom att ställa frågor till mig, få mig att komma fram till hur jag ska göra för att nå mitt mål. Det satte verkligen igång mina tankar.
Jag trodde att det skulle vara mer att hon skulle sitta där och säga - Kör Lisa, ta chansen, varför tvekar du!?
Men det var mer att jag själv skulle tänka, och det var faktiskt bra.

Just nu skulle jag behöva coachas när det gäller mat och motion. Helgen och början av den här veckan har varit en katastrof. Förstår inte hur det kunde bli så här. Eller jo, det gör jag. Bjudningar, restaurangbesök och alla hjärtans dag är orsaken. Det var först idag det blev vardag igen. Då är det svårt att gå ner i vikt om man ska ha fest fem dagar i veckan.....

I morgon är vi "läsdag", dvs vi ska läsa in litteratur till kursen vi läser. På förmiddagen ska jag in till Sandviken på kurs i nya självservicesystemet. Förhoppningsvis kommer jag hem i skaplig tid så jag kan läsa på eftermiddagen. Men vi får väl se hur effektiv jag är då efter att ha proppats full på förmiddan.

Nu ska jag gå lös på några omdömen innan sängen ska besökas.

Natti

Inga kommentarer: