tisdag 26 november 2013

Redan tisdag

Tisdagen är snart passerad! Skönt, skönt! Jag vill ju ha helg igen! Adventsmys på ingång!

Helgen som var slog dock det mesta! Högbo Brukshotell kan jag varmt rekommendera!
Mattias och jag drog iväg i lördags. Lämnade barnen hos Cecilia och åkte till Valbo. "Råkade" shoppa lite kläder där =0)
Sen for vi vidare till Sandviken. Skulle in på Mattias jobb och byta om till "friluftskläder". När jag packat ur mina kläder insåg jag att jag glömt kängorna.........
Att gå runt sjön i Högbo i skor med kilklack var inte att tänka på. Försökte mig på att låna ett par skor av svägerskan i Sandviken men fick inget napp.
I stället blev det till å strosa runt lite där på bruket. Vi kikade bland annat på alla skidåkare som fräste runt i konstfrusna skidspåret.
Efter "stroset" checkade vi in på hotellet.

Vid 15 var det dags för eftermiddagskaffe.
Där hade de dukat upp med bröd, smör, ost, grönsaker, kladdkaka och grädde, kolakakor, chokladbollar, äppel/bärpaj, nötkaka, Nobelsskakor + några andra kakor jag inte kan namnet på, smoothies, juicer, kaffe och te.
Vi åt så vi höll på att spricka! Det var så sablans  gott!
Där satt vi och mös länge och väl.

Planen var att gå till spaet där efter men det hann vi inte. Tänkte att vi skulle hinna efter middagen.

Det hann vi inte...... Vi satt och åt i tre och en halv timme!!!!!!
Först fick vi bröd, smör, vitlökscréme och olja.
Efter det serverades en "aptitretare" -  laxmousse med äppelsallad.
Till "riktig" förrätt åt vi carpaccio med pesto, ruccola, cashewnötter, syltade svampar, jordärtscreme och någe mer gotta på.
Varmrätten bestod av oxfilé, rödvinssky, lök, persilja och friterade potatiskulor.
Sen var det dags för ostbricka. En massa goda ostar! Jag dog nästan en sväng för det var så gott.
Och sen....... dessertbuffén. Sjukt mycket gott att välja på. En del med underliga smaker men så otroligt mycket gott!
Vi lyxade till det med mousserat vin till förrätt, rött till varmrätten och sen en whiskey och Xante till efterrätterna.

Jag kan lova att vi ytterst, ytterst, YTTERST sällan unnar oss något liknande och det var verkligen en fröjd för kropp, själv och mage att tillbringa helgen där. Måste göras om!
Något spa hann vi inte med, de hann stänga =0)

Söndagens frukostbuffé var inte heller dum! Hur mycket som helst och jag åkte därifrån med fullproppad mage!

Men nu är det bara att gå på´t igen! I går hade jag otroligt ont i magen  och var svullen som en julgris efter allt gott under helgen.
Jag samlar på mig väldigt mycket vätska när jag äter socker och mjöl så det är väl det enda negativa med helgens festande. Men det var det värt!

I går tog jag ett pass på gymmet. Jag och ett gäng "pöjkar" som verkligen anammat det här med att bygga muskler.
Där stod jag med mina femkiloshantlar, de med BETYDLIGT tyngre. Först skämdes jag men sen tänkte jag att jag banne mig minsann ska känna mig nöjd över att jag överhuvud taget går dit med jämna mellanrum.
Jag kan inte lyfta lika tungt! That´s it!!!!

Idag ska jag testa ett nytt recept. Vi får se om jag återkommer med det!

Kram!

Inga kommentarer: