onsdag 27 november 2013

Köttbullslåda och majonnäs

I går hade jag en sån där "testa nya grejer i köket"-kväll.

Till kvällsmat gjorde jag KÖTTBULLSLÅDA.
Gör aaaaldrig egna köttbullar annars men i går testade jag. Stekte dem i ugnen.
När köttbullarna var färdiga la jag över dem i en lite mindre form. Strödde på grevéost, blandade 3 ägg med 3 dl grädde och hällde över. Sist klickade jag ut Philadelphiakluttar. In i ugnen ca 30 minuter.
Det blev en väldans god vardagsrätt.

Efter maten fick jag för mig att jag skulle göra egen majonnäs. Hade hört talas om Åses "majonnäs på minuten". Majonnäs har jag annars hört är väldans svår att misslyckas med.
Hade hjälp av Molly i köket. Det tog verkligen bara en minut. Häll upp allt, mixa, klart! Och gott som f#n!!! Jag kan inte uttrycka det bättre. Eftersom jag hade fastedag i går kunde jag inte smaka allt för mycket men Molly...... Hon slickade skeden och bunken för glatta livet =0)
För att få smaka av den riktigt åt jag frukost i morse. Har inte hänt en vardag sen i mars tror jag. Kokt ägg och majonnäs. Är så mätt så jag tror jag ska kräkas.

I dag ska damerna till mormor´n och morfar´n på "plocka-fram-julen-pyssel". De brukar göra det varje år. Själv ska jag nog försöka mig på att skriva några omdömen...... Eller ta ner gardiner och stryka julgardinerna så att de bara är att hänga upp på fredag.

Ha en bra onsdag! Nu vänder det! Helg snart ;0)

Kramen!




Inga kommentarer: