fredag 22 november 2013

En härlig helg väntar

Den här helgen ska bara gå i livskvaliténs tecken.
Tänker som vanligt (eller i alla fall som de senaste tre veckorna) avsluta veckan med ett pass på gymmet. 

I kväll ska vi äta älgskav och testa ett nytt vin. 
Fick en flaska av kompisar för läääänge sedan och de sa att det var kanongott. Tänkte att jag skulle spara det till något bra tillfälle och det får bli i dag =0) Ingen speciell dag men jag tror att det kan vara gott till skaven.

I morgon åker jag och Mattias till Högbo brukshotell och gottar oss. Vi åker dit mitt på dan och tar oss en promme. På eftermiddagen serveras det kaffe och kakor och sen intar vi spaat.
På kvällen ska vi äta en fyrarättersmiddag. 
Högbo är ju kända för sin efterrättsbuffé. Dessutom serveras ostbricka. Det passar mig bra!
Sen sover vi kvar på hotellet.
Jag längtar verkligen! Har aldrig bott. Ätit har jag gjort en gång och en gång har jag till och med jobbat i diskningen. Ha ha ha, det var inte kul kan jag lova =0)

Sen väntar en vecka med "inför advent"-förberedelser. Längtar lite efter att få sätta upp julgardiner, stakar och stjärnor.
Ligger verkligen efter med julklappsinköp. Förra året hade jag handlat det mesta låååångt innan jul. Så är det verkligen inte i år.......

I går gjorde jag peppisdeg. En vanlig och en som passar mig. Har inte bakat ut och testat hur de blir, kanske får tid på söndag.
Gjorde en omgång saffransmuffins. Eftersom jag hade fastedag i går så testade jag bara en halv. Det blev rätt så goda. Ganska grova eftersom jag bakade med mandelmjöl så jag blev nästan mätt av den där halvan.

Nu ska vi packa oss i väg.
Har en dam här hemma som INTE är på bra humör...... Fjäskade lite genom att värma kläderna i torkskåpet..... Det fick henne på liiiite bättre humör.
Curling?????? Yes box!!! Hela tiden! ;0)

Kramelikram!

Inga kommentarer: