söndag 17 november 2013

Lugn i huset

Det är totalt stilla i vårat hus. Det enda jag hör är lite mummel från barnens rum.
Så här har det i princip varit hela helgen. Damerna har varit på strålande humör och tjafsat ytterst lite.
I går kväll skulle Kockfamiljen komma hit och äta. Väntan på gäster brukar vara en säker humörstriggare. Men inte i går. Det lekte med katterna, pysslade och följde glatt med till skogs för att hämta mossa.

Idag kom Felicia hit en sväng igen och lekte. Men det var minst lika lugnt då.....
Nu har hon åkt och damerna har stängt in sig på sina rum med varsin katt som de myser med.
Själv har jag kunnat ha lite hemmapyssel och kunnat ta en joggingtur. En helvetisk joggingtur som var hemsk. Träningsvärken i benen efter fredagens gymbesök var inte att leka med. De var som blyklumpar. Fick liksom inte med dem. Men jag tog mig runt i alla fall.

I går kväll åt vi plockmat. Vi har mat i määäängder över så idag får det bli rester. Känns skönt att inte behöva laga mat utan bara plocka fram allting.

Måste erkänna att jag sockersyndade igår........ Inte bra!
Mattias tyckte att det var en bra lösning att köpa en stooooor skål med smågodis som alla kunde äta ur. Gick med på det, jag skulle ju i alla fall inte äta ur den......
Men jag trillade dit.......
Idag är dock alla sockerförråd slut. Inte en enda godis finns i huset.
Det enda jag ska unna mig är rester från gårdagens äppelpaj och vaniljsås. Men den är det inget socker eller onödiga kolhydrater i.

I fredags testade jag att göra en äppelpaj som jag smaksatte med pepparkakskryddor. Det blev sjukt god och det luktade underbart här hemma.
Snart, snart, snart får man börja ta fram ljusstakarna. Jag längtar så!

Ha en fortsatt bra söndag!

Kram!

Inga kommentarer: