söndag 29 januari 2012

Ur funktion =0(

Jag sover så JÄVLA dåligt! Eller rättare sagt, jag somnar så JÄVLA dåligt. Är helt ur. Kan inte somna på kvällarna. Ligger vaken hur länge som helst. Den senaste trenden i mitt soveri är att jag efter många om och men äntligen är påväg att somna, då, vips så rycker jag till och så är jag klarvaken. Bara att börja om från början..... och då tar det ungefär en timme innan jag somnar om.
Det hela började före jullovet och då trodde jag att det hade med en ganska stressig tillvaro att göra. Det höll i sig över lovet och sen har det fortsatt. Nu kan jag inte skylla på stressig tillvaro för det är väldigt behagligt tempo just ni.
Trots att jag är urtrött så somnar jag inte. Somnar i bästa fall i 1-tiden. Är det riktigt illa somnar jag inte förrän halv 3. Då är det inte roligt när klockan ringer 6,10....

Det här börjar slita på mig kan jag lova. Jag är inte bara trött utan jag är förbaskat le oxå. Den här stackars familjen kommer väl snart rasa samman i molekyler om det inte blir någon förändring. Amanda och Molly kommer minnas sin mamma som en trött varelse som inte orkade göra ett enda jäkla dugg och som bara gick omkring och gnällde.
Vet inte hur man får bukt med sömnproblem.... Om jag visste vad det berodde på så skulle jag ju kunna göra något åt det men jag vet ju inte.....
Halsbränna har jag oxå fått..... Det är bare skit med tanten!

Helgen har iallafall varit lugn. I fredags hade Amanda bokat in en övernattning hos mormor och morfar så hon och Molly sov där. Jag och Mattias passade på att åka in på bio. Såg Hamilton. Den var ganska ok, lite väl rå av och till.
Igår var vi till Sandviken en truddelutt. Skulle köpa är nya tallrikar men hittade inga jag ville ha....
Idag har vi såsat omkring här hemma. Bakat lite till Amandas födelsedag, dammsugit och torkat golv, kört ett pass cirkelträning, övat in en ny Zumbalåt och slappat.
Det där med cirkelträning är kul. Köpte en hög med kort som det är styrkeövningar på. Laddade hem en app som man kan ställa in intervaller på så den signalerar när det är dags för vila och byte av övning. Plockade ut 6 övningar. Gjorde övning 1 i 45 sek, vilade 10, hoppade hopprep 45 sek, vila 10, övning 2, vila 10, hoppade hopprep 45, vila 10, övning 3, vila 10, hopprep 45 osv. Körde det 3 varv så jag gjorde varje övning ¨tre gånger. Jädrans så slut jag var efter det. På slutet när jag skulle hoppa var det riktigt riktigt segt. Men skönt :-)

Nu ska jag ta mig en kopp te och se hur veckan ser ut. Omdömena till åk 9 ska vara skrivna den här veckan men det börjar jag med på mitt långa pass planeringstid i morgon.

Ha en skön söndagkväll.
Kram Lisa

Inga kommentarer: