tisdag 3 januari 2012

Det här går ju bra.

Känner mig kanonmotiverad nu med min nystart. Det här två dagarna har gått prima. Nu är det ju väldigt kort tid men det brukar vara svårare att hålla kosten när jag är ledig än när jag jobbar.

Idag sov vi till 10!!!! Det är helt galet hur vi har vänt på dygnet, även tjejerna.
Vi strosade omkring här hemma lite och softade och sen åkte vi till Sandviken, köpte present till Amandas kompis Wilma (kalas på fredag) och sen mötte vi upp Mattias och åkte till Parkbadet. Där var det folk kan jag lova. Vi fick åka runt länge innan vi fick parkering.
Efter det åt vi på Jensas. Jag komponerade ihop en egen sallad med kyckling, fårost, ananas och rödlök. Mmmmm, det var mumma!
Sen tog Mattias med sig tjejerna hem och jag åkte vidare en sväng till Valbo där jag hade lite uträttningar.
När jag kom hem var mamma och pappa här så det bidde lite fika. Själv tog jag ett par frukter. Nu är det lugnt i stugan, alla sover utom jag......

I morgon ska vi till leklandet i Gävle. Det var bestämt sedan tidigare att Wilma skulle komma hit. Kusin Johanna sms:ade om att de skulle dit i morgon och ville ha sällskap så jag hänger på med alla 3 barnen. Johanna skulle oxå ha sina 2 tjejer med + en lånad.
Wilma kommer klockan 10 så det blir till å ställa klockan i morgon bitti.

Nu ska jag masa mig i säng.....

God natt på er!

1 kommentar:

Vicky sa...

Hejsan! Jag har nyligen börjat läsa din blogg och såg ett tidigare inlägg om utbildning till HKK-lärare. Du skrev att den är på två år. Var då undrar jag. Jag läste nyligen ( för ett och ett halvt år sedan) i Kristianstad under ett år och har nu full behörighet att undervisa enligt dem. Jag är i grund och botten Ma/Nv-lärare 1-7. Har jag missat nåt?
För övrigt så önskar jag dig lycka till. Kämpa på.