söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!

Nytt år, nya utmaningar men framförallt nya möjligheter. Ska bli spännande och se vad det nya året bjussar på.

Har blivit lamt med bloggandet hittills. Vet inte om jag ska fortsätta eller lägga ner.... Startade ju den här bloggen för att kunna dokumentera min viktresa men det har "gått stá" och blivit något helt annat. Kanske för att viktkampen inte tagit lika stor plats i mitt liv. Nu är det dock dags att ta tag i det där igen och komma i mål på allvar. För tredje gången är jag med i Rivstart http://corneliatoneri.blogspot.com/p/rivstart-2011.html Var och en sätter upp ett mål och sedan kör på man sitt eget vis. Mitt mål är 4 kg på 8 veckor. Vi får väl se. Kör på med mitt ViktVäktande men med något reducerat med kolisar och inte fullfett.
Lite Zumba och joggingturer på det så borde det ge resultat. Hoppas på några decimeter snö oxå så jag kan åka skidor.

Julen var så där härligt mysig som den ska vara. Eftersom mamma skulle jobba natt både julafton och juldagen så tjuvstartade vi julfirandet dagen före julafton. Vi träffades hos mamma och pappa då och till barnens stora glädje kom tomten :-)
På julafton åt vi som vanligt lunch hos faster Gunell och Kjell. Julmat i massor, mamma, pappa och mina tre kusiner med respektive familj. En stående tradition som är omöjlig att rucka på ;-)

På kvällen åkte vi till Mia och Jocke. Där var det oxå fullt hus. Hela Mattias familj, mosterna Anneli med familj och Jockes syskon, mamma, pappa + pappans nya flamma. Tomten kom även dit :-) Mat i massor igen och myspys.
Tjejerna fick maaaassor av julklappar. Det var nästan bra att det blev uppdelat på två dagar för annars hade det blivit alldeles för mycket på en och samma gång.
Juldagen var vi hemma och slappa, monterade leksaker och slappade lite till.
Annandagen hade vi Forssläkten här på mat.

Vi har varit lediga hela drösen i mellandagarna. Mattias var in och hjälpte chefen sin att räkna på ett jobb en eftermiddag och jobbade några timmar i fredags. Annars har vi varit lediga. Vi har gjort hallen färdig. Mycket skönt måste jag säga. När tiden är mogen ska köket få sig en omgång men först måste det till en hel del pengar och vi tänker inte rusta köket så länge tjejerna är små. Då får vi snart göra om det igen :-)
Tvättstugan är oxå ett projekt men det är sånt där som inte kostar så fasligt mycket pengar så det kan vi ta nästan när som helst. Dock inte nu. Vi har bestämt oss för att ta ett "friår". Det är bara framsida på huset som ska få sig lite ny färg i sommar.

Nyår firades här hemma med en drös vuxna och barn av olika kaliber. Det var barn i åldrarna ofödd, nyfödd, 2 och 5 år =-) Totalt 6 stycken om man räknar med den ofödda ;-) I övrigt var vi 11 vuxna som firade in det nya året med orre till förrätt, älg till varmrätt och pannacotta till efterrätt. Gött som tusan!
Idag hade vi Dan och hans nya flamma här på "restätning". Annars har vi varit ganska sega här hemma. inte bakis men tröööött.

Nu ska jag "svulla" i mig en drös med glass. I morgon är det verkligen dags att släppa all den här skitmaten och ge plats för lite normal kost igen. Det är på tiden.

Kram Lisa

Inga kommentarer: