lördag 14 januari 2012

Lördag!

Snacka om att jag uppskattar lördagar när man jobbar. Ändå har det bara gått två veckor efter jullovet.
Vaknade klockan 8 i morse. Det var ju väldigt onödigt med tanke på att det är lördag. Låg kvar och tryna ett tag innan jag klev upp och "Zumbade" igenom låtarna. Vissa sitter bra medans några låtar inte är färdiga än. Ändrar från gång till gång. Inte så smart eftersom det inte är långt kvar nu. Stegen ska ju liksom sitta i benmärgen när det är dags.
En kollega sa idag att hon tycker det känns skönt om även den som leder kan komma av sig lite då och då. Hmmm, så kanske det känns om man står där i "publiken" men som ledare vill jag ju naturligtvis vara säker så att jag inte ställer till det för jag ska leda.
Zumbade dock före frukost och det var inte så lyckat. Inte mycket till energi kan jag lova.

Lite orolig för min egen kondition. Har ju kört igenom låtarna många gånger här hemma men vårat vardagsrum är ju inte lika stor som idrottshallen så jag kan inte ta ut stegen så värst mycket. Igår hade jag Zumba med eleverna i skolan. Vi dansade ca 30 minuter och fy fanken så slut jag var. Man kan ju verkligen ta ut stegen där och dessutom måste jag ju göra stora tydliga rörelser. Svettigt var det oxå...... men förbaskat kul!

Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp dagen. En jobbarkompis (som den här terminen är tjänstledig för att måla tavlor) har vernissage idag och jag är lite sugen på att åka dit. Men jag känner att jag har en del andra uträttningar att göra så jag vet inte hur jag ska göra.
Nu kan kika in på Elins blogg och läsa om hennes skapande www.huldasbyralada.blogspot.com

Nån gång ska jag ha en "Elin Folkesson" i vårat vardagsrum men jag vill göra om där först innan jag skaffar en :-)

Nu ska jag slå en pling till Mia och höra hur natten har gått. Antar att Amanda och Molly inte vill åka därifrån. Risken finns att Mia vill att de åker NU! ;-) Nej då, så illa kanske det inte är men igår när jag lämnade dem var Amanda såååå himla uppskruvad. Skulle tro att hon lugnade ner sig efter ett tag, får jag hoppas..... Hon har verkligen sett fram emot den där övernattningen.

Mattias vågar jag dock inte ringa för och höra hur läget är. Deras fisketurer brukar för det mesta bli ganska alkoholstinna men den här gången hade de kommit överens om att det skulle vara spritförbud. Bara öl :-) Men Jocke hade lagt ut en bild på Facebook igår kväll och den gav en liten hint om att det inte var helt i sin ordning.

Ha det gött idag!

Inga kommentarer: