fredag 27 september 2013

Då var det dags.....

....... att gå in i fryslortperioden.....
Jag hatar att frysa och jag ångrar bittert de tankar jag haft ibland om att det ska bli mysigt med höst och vinter. Det var mysigt med höst så länge den var varm. Nu är det inte varmt längre och jag funderar hit och dit om jag ska ta och dra på mig vinterjackan. MEN då innebär det att jag måste ha den i 6 månader!!!!! Ett halvt år! Det känns inte bra...... Inte bra alls......

I går frös jag så förbaskat så jag drog på mig en fleecejacka och sjal - inne i KLASSRUMMET! Då måste ju nått vara fel i min temperaturreglering. Och då håller jag ändå till i det klassrum som är varmast och inte har ventilation som inte fungerar som den ska......

Jag fattar inte hur veckorna kan vara så fullsmetade med aktiviteter. Måndag-onsdag har verkligen brakat på i full fart och först i går fick jag en stund över till att träna Zumbasteg. Lite smått stressad börjar jag bli över att det bara är några dagar kvar men det ska nog lösa sig. Kvällarna är ju långa men det är ju inte optimalt att dra igång hög musik efter åtta på kvällen då ungarna sover.....
Helgen får gå i Zumbans tecken helt enkelt :-)

I kväll blir det personalfest, eller möte, som Molly säger. Hon berättade för mig en dag att vi skulle ha möte på fredag kväll med hennes fröknar ;0)
De där "mötena" kan ibland bli långdragna och dricker vi saft så brukar det kunna bli ännu senare ;0)
Trevligt ska det i alla fall bli!
Kan dock bli lite tungt att dansa Zumba på lördagen..... som dessutom kommer gå i full sprutt igen. Amanda och Molly ska på 6-årskalas igen och när de är hämtade drar vi vidare på 30-årskalas. Det gäller att hålla ångan uppe ;0)

Idag vaknade jag 5!!!!! Inte det optimala med tanke på kvällen men jag får väl sova middag när jag kommer hem.

Nu - påklädning och uppfräschning inför mysfredag. Jag älskar fredagar i skolan - idrott, klassråd, sagostund och golunch (oftast är det lite "roligare" mat på fredagar).

Kraaaam!

Inga kommentarer: