torsdag 19 september 2013

Trivas på jobbet

Just nu sitter jag i "mitt" klassrum. Har haft tre utvecklingssamtal. Det har gått strålande. Måste bero på att vi i Färnbo har världens bästa ungar =0)
Klockan är tio i fem och jag ska snart till mamma och pappa och få mig lite kvällsmat. Damerna och Mattias är redan där.

Nu när jag sitter här så får jag nästan rysningar på kroppen. Fy fanken vad jag trivs bra här!!!!!

Idag har vi möblerat om liiiite för att kunna få in en Smartboard och kunna jobba vid den. Barnen har jobbat bra och vi har det så mysigt och gemytligt här i "min" klass. Vi skrattar och har det kul samtidigt som vi sliter och jobbar.

Det blev en jättestor skillnad för mig när jag fick komma ner och bara jobba på lågstadiet. Jag blev genast lugnare men samtidigt mer engagerad i mina elever.
Tidigare, när jag både hade lågstadiet och hemkunskapen, kände jag mig väldigt splittrad. For fram och tillbaka, rusade från det ena till det andra och det var så många olika klasser jag undervisade i - alla på skolan.
Nu kan jag ha fullt fokus på de här godingarna och det känns så otroligt skönt!

Nu ska jag åka vidare. Ville bara kika in och berätta det här =0)

Kram!

Inga kommentarer: