söndag 8 september 2013

Bästa helgen på länge!

Vilken helg det har varit!!!!!
Helt underbar! Underbart väder och en skön blandning av fart och lugn.

Började på fredag med att åka på shopping - ensam!
Det var såååå lyxigt. Köpte dock inget åt mig själv. Ny golvmopp (iofs till mig), kläder till barnen, ljus i massor, mat och en massa annat småplock. Ville ha ett par nya byxor men hittade inga jag gillade.
Avslutade kvällen med tapas och ett glas rött!

I går var en sån där gosig hemmadag. Molly och jag gjorde en äppelpaj, jag tvättade lite, övade Zumbakoreografi, slappade, fikade och värst av allt, jag laddade ner Skype på telefon........ Amanda och Felicia har "skajpat" mest hela tiden efter det. Hoppas det är nyhetens behag.

På kvällningen gick vi över till svärisarna där vi skulle fira Mattias brorsa Markus som fyller år idag. Väldans god mat bjöds vi på..... och vin ;-)
Senare på kvällen for vi in till Gävle. Det var ljuskväll med tusentals marschaller. Vi hade tänkt titta på fyrverkeri i Regementsparken. Men vi var en dag för tidiga...... Det var ju inte förrän i kväll......
Tack och lov var vi inte de enda som tagit fel på dag ;-) Lite snopet kändes det men det blev en jättemysig kväll ändå.

I dag har vi varit på sjön med Pia och Felicia. Vi for till Borbyhäll, grillade och satt i solen hela dagen. Det var så otroligt varmt och skönt! Gissar att det var sista tillfället för i år att sitta i solen och bli stekt.

I kväll har vi tagit emot kusin Cecilia. Hon har flyttat in i lägenheten och det känns så himla roligt att ha henne på hemmaplan.
Vanligtvis bor hon 70 mil bort men nu lyckade jag lura hit henne. Jobb på NeDa väntar och jag tror hon kommer passa bra för jobbet. Hon är driftig den där donnan.

Nu har jag förberett veckans arbete men det känns som att det är tusen saker jag har glömt. Har jag gjort det så är det väl bara att låtsas som ingenting ;0)

Kommande vecka är mamma och pappa i Spanien med en hel drös vänner. Jag tror de är 15 stycken som åker!
Herregud, jag skulle så gärna vilja vara en liten loppa i någons hår och följa alla dessa järnviljor som ska försöka synka ihop sig ;0)
Själv ska jag INTE vara ledig i veckan. Jag ska jobba lite extra i stället. Föräldramöte på tisdag och jobb åt kollega på fredag. Men det blir bra. Det där fredagsjobbet ska jag försöka få igen vid annat tillfälle ;0)

Nu är det sovdags. En dusch först och sen är det natti natti!

Kramen!

Inga kommentarer: