måndag 23 september 2013

Måndag

Då var det dags igen! Måndag..... Känns ok ändå. Har riktig långmåndag idag pga ett utvecklingssamtal klockan 17.

Helgen har varit lugn men späckad kan man säga. Fredagen tillbringades vid "Öbrinks" med familjen Frank God mat, god dryck och trevligt umgänge!
Lördagen startades upp med stort röjande. Ska sälja av lite grejer på stor Loppis nästa helg så jag plockade ihop gamla höst- och vinter kläder/skor efter tjejerna. 
Hittade kläder efter mig som jag tvättade och tänkte ta med. Till och med Mattias började plocka med sina avlagda jackor som blivit för stora.
Cyklar, gunghäst och en eldriven fyrhjuling får också följa med =0)

På eftermiddagen åkte tjejerna till kompisen Enja på kalas. Jag och Mattias tog cyklarna till Sevedskvarn och satte oss i solen med en termos kaffe och choklad.
Vi fick med oss Wilma hem efter kalaset så det blev fullt ös här hemma på eftermiddagen.
På kvällen kom Cecilia och Emma över så vi satt här hemma och pratade och drack vin...... Mysigt!

I går drog vi i väg till Avesta och Haglöfs outletbutik. Det var ett smart drag. Hittade den här jackan och jag är sååååå nöjd.


Ordinarie pris 4800:-, nersatt till 3150:-. Men det räckte inte där! Sen var det halva priset på det! Helt sjukt. Jag fick alltså med mig jackan hem för ca 1500 spänn! Känns verkligen som ett kap.
Testade den i går kväll i svampskogen då det kom en regnskur. Den höll måttet. Regndropparna la sig som små pärlor på ytan =0) Ha ha ha!

Slog även till och köpte mig en slalomhjälm. Jag skämdes i vintras när hela familjen kom åkandes med hjälm och jag INTE hade någon. Men nu är det ändring på det! I vinter kör även mamman säkert =0)
Börjar faktiskt längta lite efter slalomsäsongen nu. 

Dags för att få fart på damerna. De har av någon anledning vaknat på strålande humör. Nej, jag inte ironisk. De sjunger och pratar med vanlig röst så nu gäller det att lägga fram påklädningen på ett positivt sätt så jag inte stör det goda humöret.

Ha det bra!

Inga kommentarer: