måndag 2 september 2013

Måndag igen...

Helgen är överstökad.
Trots min humördipp där i går så blev dagen bättre än jag trott.
Tjejerna kom hem i halv 2-tiden och det fick mig på bättre humör.
Amanda fick jag dock skjutsa iväg till Felicia nästan direkt.
Mattias låg på soffan hela dagen (förutom när han hämtade pizza, då fick han plötsligt energi)
Molly och jag fick en gosdag då vi planterade bollkryss, rensade land, tittade på Hollywoodfruarna och spelade spel.
Avlutade med en flottig och kolhydratstinn pizza! Gött och välbehövligt ;0)

Idag har jag kört fastedag. Det går himla bra när man jobbar och dagarna går i ett enda kör. Jag hinner inte bli hungrig. I 11-tiden kan det kurra till men sen går det över.
Jag fattar inte hur det är möjligt.
Märker också skillnad på hur mycket jag orkar få i mig vid en måltid.
Gjorde en ostpanerad omellet (men vad annars???????? ;0)  ) till kvällsmat och tog lite räksallad till. Det gick inte jämt ut så jag tänkte ösa på mer. Men då kände jag att det fick banne mig räcka. Jag var ju redan apmätt så det kändes väldigt onödigt att häva på mer räksallad. Så jag gav tusan i den.......

Gjorde en omelett som jag tar med till lunch i möra! Jag är sjukt förtjust i dem! Fick jag välja skulle vi äta såna vaaaarje dag.

Mattias har timrat stuga i kväll.
Amanda och Molly har haft försäljning ute på gatan......
De letade reda på mina gjutna lyktor, gjorde i ordning ett bord och radade upp. GrannRenate kom efter typ en minut, farfar handlade och en dam hade passerat och sagt att hon skulle återkomma i morgon om de satt där. Hon hade inga pengar hemma....
Det är företagsamma kan man säga.

Det hela startade igår. Då hade Amanda och Felicia körsbärsförsäljning i Kräbäck.
Det gjorde strutar av lönnlöv och fyllde dem med körsbär. 140 spänn fick de ihop!!!!!!!
Båda två har börjat spara till en TV så alla inkomster är bra inkomster =0)

Nu ska jag lägga mig på soffan och läsa en bok!!!!! Jag känner mig ovanligt avslappnad. Vet inte vad som står på i kväll.....
Skulle egentligen in till Sandviken på mattekurs i morgon. Det blev ändrade planer då jag fick order om att vara med på ett möte på skolan på eftermiddagen, så jag slipper brassa iväg. Det kändes skönt må jag säga.
Annars är det resa in till stan varje tisdag....... Det tar mycket av tiden som jag helst vill lägga på eleverna.....

Natti natti!

Inga kommentarer: