onsdag 11 september 2013

Onsdag

I går var det världens längsta dag kändes det som.
Först lektioner på skolan till 13,30, hasta iväg till Sandviken för fortbildning, hem och hämta damerna, laga mat, äta och sen tillbaka till skolan på föräldramöte.
Kom hem kvart i 9.... Då var jag lagom mosig måste jag säga. Men det är liksom lite trevligt med föräldramöte också. Vi har trevliga föräldrar här i Färnbo =0)
Jag minns i början av min "karriär" när jag nästan kände mig rädd inför föräldramötena. Inte för att föräldrarna var otrevliga utan det kändes bara läskigt.

I dag ska jag bara ta det lugnt när jag kommer hem. Kanske göra en äppelpaj och knata över till Cecilia. Stackaren, i går var hon helt ensam och övergiven...... Ingen som hann  komma och hälsa på henne. Fast det kanske var skönt för henne. ;0)

I går var det bråttom med maten. Snodde ett recept från Cecilia.
Stekte kyckling.
Strimlade vitkål och hade i.
Pressade i vitlök.
I med buljongtärning.
Créme fraiche, salt och peppar.
Puttra.
Klart!

Gick fort som tusan och det blev gött också!

Den här veckan ska jag bunkra upp med karré i frysen och äta Pulled pork hela hösten ;0) Bra pris på ICA så man får passa på.

Ha en bra onsdag!

Kram

Inga kommentarer: