söndag 3 mars 2013

Vilken helg!

Den här helgen har verkligen gått i 190 km/h! Men trevligt som tusan har jag haft.

Fredagen startade med Mollyleverans till mamma och pappa. Amanda var redan där och Molly ville också tillbringa dagen med dem.
Själv åkte jag tillbaka till Gysinge, for upp på Mattön till Amelie för fika tillsammans med Maria, lilla Fredrik och Amelies svärmor Ingalill (vår granne =0)  )
Efter det for jag in till Sandviken för en MASSA uträttningar.
På vägen hem stannade jag till i Årsunda och slängde in mina kläder som jag skulle sälja på "Klädbytardagarna".
Vidare hemåt, hämtade tjejerna och cirkus klockan 20.00 satte jag mig i soffan med min kvällsmat. Då hade alla andra i familjen ätit på olika håll.
Men jädrans vilken middag jag ordnade åt mig själv. Snabbt gick det. Jag plockade ihop oliver, salami, ölkorv, skinka, brie och en bit ädelost. Ett glas rött till det. Nom nom!

Lördagen skulle gå i skidornas tecken. Lilla Vasaloppet ordnades i Färnebo men Molly var lite hostig och Amanda var halvvelig.
Istället brakade hela familjen iväg till Järbo och tittade på rally.
Är inte särskilt intresserad men det var bra väder och mycket folk där vi stod så jag roade mig ändå =0) Fick ju dessutom dricka kaffe!

Efter det brassade vi hem och förberedde inför Amandas kalas/tjejfest.
8 galanta damer hade vi här mellan 18 och 21.30. De åt pizza, lekte och tittade på "mello". Riktigt mysigt. En kompis, Edith, blev kvar hela natten.

Sen blev det en mycket sen natt (eller tidig morgon) då det hanns med både vindricka hos grannfrun, strömavbrott och trevligt umgänge här hemma. Klockan 2 somnade Amanda och Edith..... Molly la sig redan när sista kalasgästen åkte vid 21,30
Kollade aldrig på klockan innan vi somnade men det var sent var det.....

I morse skulle vi se Vasaloppsstarten..... men den missade vi.
Amanda och Edith tog sovmorgon till halv 11. Vi andra kom i alla fall upp före 9.

Dagen har tillbringats ute på älvisen i soligt läge med brasa och Dan och Amelie som sällskap.
Ihopplock i Årsunda och bakning av Kesobröd hann jag också med. Galet gott Kesobröd dessutom.
Så just nu längtar jag tills det är dags för frukost. Måste nog ta och lägga mig så jag får äta snart =0)

Jobb i morgon. Känns sådär måste jag säga. Det börjar bli härliga dagar ute nu och då känns det inte så kul att vara instängd på skolan.
Men det är bara fyra veckor till påsklov.

Molly blir med morfar i morgon. Hon har feber, är hes, hostar och snorar. Så hon har liksom dragit på sig hela förkylningskitet.

Nu ska jag i säng.

Natti natti!

Inga kommentarer: