tisdag 26 mars 2013

Träna rumpan kanske?

På instagram har den här bilden och utmaningen dykt upp alldeles för många gånger. 


Fler har lagt ut före- och efterbilder och jag är imponerad. Eftersom jag har en bred hängig ladugårdsport till rumpa så tror jag allvarligt att detta kan vara något för mig. 
Men jag börjar  nog i morgon för just nu har jag en hemsk träningsvärk efter att ha gjort typ.... 30 sådana i söndags.
Frågan är ju hur det kommer gå när jag ska börja på 50 och sen öka......

Idag drar jag till Sandviken på kurs. Jag ska lära mig om fjärilens liv och lära mig "odla" fjärilar. Det ska bli spännande. Till våren ska vi sen jobba med detta.
För det första ska det bli intressant med innehållet i kursen. Men framför allt så känns det kul att få komma iväg och göra något annat!Tycker att jag har en himla bra jobb men det behövs lite miljöombyte ibland.

I fredags fick jag förfrågan om ett väldigt trevligt miljöombyte. Jag fick erbjudande om att åka ner till Stockholm på en mässa som heter Framtidens lärande. Jag var ner förra året som besökare men i år var det tänkt att jag skulle få åka som "utställare". Kommunen ska ha en monter och där kommer det hållas små workshops. Tanken var att jag skulle vara med och berätta hur vi jobbar med IT i F-3. 
Men det sket sig...... Det är samma vecka som vi åker till Rhodos........  Det hade annars varit hur kul som helst!

Nu ska vi brassa iväg. Amanda vaknade klockan 6 idag, full av förväntan. De ska ha disco på fritids idag och sen ska vi hem och fira farmor som fyller år. 

Ha en bra tisdag!













Inga kommentarer: