torsdag 21 mars 2013

Pizza på en torsdag!

I dag är det fredag fast det egentligen är torsdag ;-) Nu har jag helg! Skönt som sjutton!
Idag gick jag "stá" och gjorde pizza. Pizza för mig är helgmat men det blev det ändå idag.
Nu när jag äter kolisfattigt så finns det så många smarriga (och kanske osmarriga, men jag har inte hittat nått än) recept jag vill prova så det känns som att det är fest varenda dag =0)
I går åt vi kycklingfilé fyllde med örtsalami och brie. Vitlökssås och smörstekta haricot vert till. Såååååååå sjukt gott!
Idag blev det alltså pizza. Hämtade receptet till botten här och fyllde den med salami, feta, lök och massor av ost. Botten kanske blev lite mjuk men den var ändå god och mättande.

I morgon tar vi nog och gör en tacogratäng med ostchips. Längtar redan =0)

Mattias har ju också dragit ner på kolhydrater men för han är inte det här lika njutningsfullt. Han älskar kokt potatis och stuvade makaroner så idag beklagade han sig lite över att inte få äta sånt.
Men han är ändå nöjd med att ha gått ner 6 kg så han tänker hålla i ett tag till tror jag.
Annars räcker det för honom att komma igång med cykling på vårkanten så tappar han några kilon.
Vi är ett par med väldigt mjuk hud kan man säga ;0)

Var ute och sprang i går. Det gick MYCKET bättre än sist kan jag lova. Tänkte köra på intervallerna 6 minuter springa, 1 minut gå. Men när jag hade sprungit 6 minuter kändes det onödigt att stanna så jag fortsatte. Sprang min 4-kilometersrunda och kände mig väldigt nöjd med det.
Hoppas hinna med en till tur i helgen.

I helgen har vi annars inget spikat mer än att Amanda ska sova hos Felicia i morgon.
Vi har pratat om att åka till Falun på söndag och titta på skidsprint och kanske Villamässan i Sandviken. Men vi får se.......
Helst skulle jag vilja att det blev maj så vi fick packa resväskan och åka......

Kram!



 

Inga kommentarer: