tisdag 19 mars 2013

Mätt, glad och belåten

Jag fattar fortfarande inte hur det är möjligt att vara mätt och nöjd en hel dag på enbart två mål mat! Periodisk fasta och lågkoligt får mig verkligen att må bra.

Både i går och idag började det dock kurra lite i magen i 11-tiden men jag väntade ändå till närmare 12 i går och efter 12 idag med att äta. Måste styra lite efter hur mina lektioner ligger.
När det var dags för lunch kurrade inte magen längre och jag orkade inte äta upp det jag hade med mig......

I kväll åt vi färskostfylld köttfärslimpa, brunsås och vitkålsallad vid 17-tiden. Nu är klockan 21 och jag har fortfarande inte börjat bli sugen på nått! Annars brukar det vara standard att jag blir sugen på nått fram emot 20 och vill ha nått smarrigt. Idag har jag klarat mig bra på mina två måltider och det är väl så det ska vara. Jag som hade laddat med brie som jag tänkte ta som ett sista mellis ikväll.
Kanske blir jag hungrig i morgon förmiddag eftersom fastan nu blir längre pga att jag inte ätit nått på kvällen men då är det väl så.

Jag tänker som så att jag äter så här så länge jag mår bra av det. Vet inte om jag gått ner nått i vikt och just nu känns det som att jag struntar i det för jag mår verkligen toppen! Och det är väl så det ska vara?

Idag när jag kom hem ställde jag mig direkt på crosstrainern och körde en halvtimme. När hade jag den energin sist efter en arbetsdag??????
Amanda och Molly var hos mormor och morfar eftersom kusinerna var där så jag fick en stund helt solo här hemma. Passade perfekt att beta av ett pass då.   

När jag tränade tittade jag på första avsnittet på The following. Blev fast så jag undrar om jag inte ska ta och titta på del två nu. Om jag vågar...... ;-)

Fick ett trevligt sms från min kusin Cecilia som ville komma hit i påsk! Självklart får hon det! Hon kommer nog på påskaftonskvällen och stannar några dagar. Vi åker eventuellt till fjällen måndag eller tisdag så vi får se hur länge hon blir kvar.
Känns ärligt talar lite tungt med en fjällresa nu när jag vill ha vår och sommar. Men man får hoppas på sol och värme så det går att sitta i solen och steka.

Kram! 

Inga kommentarer: