lördag 16 mars 2013

Jeans och korvbröd

Det blev isracing igår...... Inte så värst underhållande men jag fick äta en god kebabsallad och shoppa lite före =0) 
Det bästa av allt var dessa här nedanför....
Amanda, Signe, Margareta Jansson köpte sig ett par jeans!!!!!!! Senast hon bar ett par jeans tror jag hon var typ 2 år. Runt 3 års ålder (minns att det var innan Molly föddes) fick hon för sig att hon BARA skulle ha tights och klänning. Inget annat dög. Sen gick det bra med kjol.
Trodde det var en fas som snabbt skulle gå över men icke. Nu, vid 7 års ålder har hon själv kommit på att det är snyggt med jeans. Så vi slog till och köpte de här snyggingarna och ett par jeansleggins som hon också gillade skarpt. Nu återstår att se om hon tänker använda dem......

Idag har har jag gått lös på den första joggingturen för säsongen. Det var en nära-döden-upplevelse och jag har mycket att jobba på om man säger så. Körde intervaller och pulsade i snö bitvis. Jobbigt som f#n men skönt efteråt. Nu måste jag hålla i om jag ska kunna springa Vårruset under 30 minuter med mina korta ben.

Idag har det ju varit kanonväder och hade velat sitta i solen och grilla en "körv". Det blev inte så men kanske i morgon. Det slog mig att ju måste hitta något substitut till korvbröd bakade på vanligt mjöl. Googlade "LCHF korvbröd" och snodde ihop en omgång från ett recept jag hittade här . Har inte smakat men hoppas få göra det i morgon. Lite platta blev de och var antagligen inne lite för länge.....

I kväll går vi lös på tacosskålarna. Längtar redan :-)

Ha en bra lördagkväll!

Inga kommentarer: