söndag 10 mars 2013

Njuta av ensamhet....

Mattias i Ljungdalen. Tjejerna hos mamma och pappa. Kattfan hemma. Så jag ser mig som solo. Ganska skönt måste jag säga.
Har kört en halvtimme på crosstrainern, tittat på "Kungafamiljen" och Kontoret, gjort frukost, tvättat, paketerat Traderavinster försökt hålla mig borta från jobbmailen och plockat leksaker.....

Ser fram emot att få gå upp i lugn och ro i morgon och inte behöva mana på gosegrisarna som alltid vill ligga kvar och tryna.
Äta gofrukost i lugn och ro och åka raka vägen till jobbet.
Eftersom vi har studiedag i morgon och ska ut på promenad på lunchen så får det bli Zumbakläderna på direkt på morgon =0) Inte så piffigt kanske men det är ju bara känt folk jag ska umgås med.

Hämtar tjejerna hos mamma och pappa efter Zumban och just nu känns det som att det är alldeles för långt tills dess. Längtar, trots att det bara är 4 timmar sedan jag lämnade dem.

Nu ska jag hacka mitt ägg som ska ner i tonfiskröran som ska ätas i morgon bitti. Sen ska jag i säng! Hoppas innerligt på en lugn natt. Natten som var kan jag inte kalla lugn. Nisse, kattskrälle, har varit helvild. Sprungit in och ut otaliga gånger. Jag slutade räkna när jag öppnat dörren 8 gånger. Funderade ett tag på att stänga in honom i garaget. Han är galet envis. Sitter och krafsar på dörren tills någon öppnar så det är liksom bara att göra det. Han ger sig ALDRIG!
I natt får det bli garaget om han börjar igen.

Kram!

Inga kommentarer: