torsdag 7 mars 2013

14 år.....

I 14 år har jag och Mattias varit ihop...... 14 år!!!!!! Jag som trodde det skulle ta slut efter 14 dagar! =0) Egentligen kan man väl inte direkt säga ett exakt datum vi blev ihop eftersom det liksom "växte" fram men vi brukar fira lite extra just den 7 mars. 
Eller.... fira och fira. Idag firade vi med att ta med Amandas kompis Linnéa hem. Jädrans så kul "vi" hade. Molly fick vara med HELA eftermiddagen/kvällen så jag kunde pyssla med mitt på sidan av =0) Jag stekte pannkisar till tjejerna och de var SÅÅÅÅ nöjda.
Mattias roade sig med att köra sopor till återvinningen.

Lite senare, när Linnéa åkt hem, och tjejerna egentligen skulle gå och lägga sig dukade vi upp "lite" plockmat.   Rostbiff, salami, ölkorv, oliver, jordgubbar, coleslaw, brie, "skrattande kossor", quesedillas, grönsaker..... Och lite rött så klart. Idag är det ju fredag för mig! Sååååå galet gott! Det finns en massa rester över till helgen.

Vi brukar inte köpa presenter till varandra men båda två köpte tulpaner så nu har vi en jättehärlig bukett med 25 tulpaner på köksbordet. Kanonfint!

I morgon åker Mattias till Ljungdalen och blir borta några dagar. Känner mig så där lagom road av det men å andra sidan så skulle inte jag heller tacka nej till en fjällresa där det är "all inclusive". Jag får ge igen sen =0) Är så himla sugen på att åka till Ullared så det måste nog ordnas inom en snar framtid. Jag undrar om Westlunds entreprenad bekostar det också =0)

I morgon ska vi till tjejernas "pojkvänner" och uppvakta Rasmus som har fyllt 4 år.  
Sen ska barnen levereras till farmor och farfar och jag ska iväg på partaj mina "jobbisar". Det ska bli trevligt! Det brukar i alla fall bli himla trevligt =0)

Lördagen är det tänkt att jag och Amanda ska tillbringa i Kungsberget med en hög kompisar till Amanda men vi får väl se hur formen är. Jag har i alla fall ordnat så vi har skjuts dit =0)

Nu ska jag titta på gårdagens avsnitt av Mia på Grötö. 

Ha´re!


Inga kommentarer: