fredag 15 mars 2013

-0,3

Upptäckte idag när jag skulle fylla i min vikt att jag glömde väga mig förra veckan. Har inte ens tänkt på det under veckan. 
Eftersom det blev blygsamma 0,3 minus det här veckan så hade antagligen förra veckans siffror inte varit så kul. -0,3 på två veckor...... =0( Roligare siffror har jag väl sett. Men även tråkigare ;0)

Idag var planen Isracing i Göransson Arena. Mattias skulle jobba, jag och tjejerna på läktaren. Mattias hade en fribiljett och tjejerna gratis. Skulle aldrig lägga ut 250 spänn på något likande. Blir jag bjuden så kan jag ju åka hem om det blir tråkigt =0) 
Nyss ringde Mattias och meddelade att Göransson Arena helt plötsligt ändrat sig och skulle använda sina egna maskiner..... 
Istället har vi nu TVÅ vip-biljetter med lite extra "lull-lull". Grejen är ju att tjejerna VILL dit! Mattias skulle para med dem och höra om det ändå går att ordna men jag anar att det inte går att få in barn eftersom det serveras alkohol......

Annars åker vi in till stan och går på någon restaurang. Nått mys får vi väl ta och hitta på!

Är imponerad av det här med periodisk fasta. Helt otroligt att jag pallar med att inte äta förrän klockan 12. Tänker köra det här på vardagarna men äta frukost med familjen på helgerna. 

Idag åt jag en pannkaka med grädde och hallon till lunch. Det var rester från i går. Gjorde pannkakssmet beräknat på två portioner men det blev över ändå. Ändå har Mattias varit med och ätit och han brukar vara stor i maten. Han har också dragit ner på kolisar.
Man blir verkligen mätt på mindre mängd.
Gallan känner jag bara av när jag har ätit på skolan. Vet inte vad det beror på. Nästa vecka ska jag prova att låta bli salladsdressingen. Funderar om det är något i den jag får ont av. Annars har det gått bra, trots att jag har ätit ägg ibland.
Men man vet aldrig, en vacker dag kanske magen säger ifrån igen och måste ge upp all den här goda maten igen.....

Igår var det en alldeles fantastisk dag på jobbet. Först fick jag en teckning av en elev som det stod "Till vädens bästa fröken Lisa" på. Älskar ljudskrivningen av världens, det är ju så det låter =0) 
Glad ända in i märgen blev jag.

Sen hade jag klassråd med mina gosisar. Har jobbat en hel del med sammanhållningen och kamratskapen i den klassen och det har verkligen skett förändringar. 
På klassrådet berättade de hur en pojke, som tidigare varit ganska hård mot en flicka, gjort en helt underbar gärning mot flickan och varit en väldans god vän. Jag riktigt såg hur stolt han var över sig själv. Och övriga gänget var också stolt över honom.

Lite senare på dagen kommer tre elever med en stor tavla till mig som de jobbat med på Elevens val. Det var ett väldans hyschhysch under den lektionen och jag fick INTE komma in i klassrummet där de jobbade. 
De hade gjort en förstoring av en bild de tog på mig veckan innan. Det var banne mig inte långt ifrån att jag började grina. Blev så himla glad. 
Tänk att de ville lägga den tiden på att göra en tavla av mig, trots att jag tjatar och gnatar och piskar på dem dagarna igenom =0)

Nu ska jag ta och sätta på mig något annat än mysbyxor. Ska ju till staaaan =0)

Kramen!
 

Inga kommentarer: