tisdag 29 januari 2013

Tisdag igen

På tisdagar har jag 1 (!) lektion. Resten planeringstid..... Jag jobbar som bäst under lite tidspress så när jag då har ca 5 timmar i sträck att vare effektiv på så vet jag inte var jag ska börja. Det finns massor att göra men jag börjar överallt och ingenstans.
Jag 4 grupper/klasser i hkk , tre olika konstellationer i svenska, en "dutt" matte samt so och no. Vissa lektioner är det 1-2:or i svenska, för det mesta 2-3:or och ibland 1-3....... En grupp i hkk är en 6-7:a, det innebär att 6:orna ska bedömas mot kunskapskraven i åk 6, 7:orna mot kunskapskraven i åk 7.....
Det är en del att hålla reda på så det gäller att ha någon slags struktur och ordning när allt ska planeras.
Men var ska jag börja? Just nu tar jag mig en kopp kaffe för att fundera på det =0)

Känner mig nöjd med mat och kost och hur det fungerar.
Förra veckan lyckades jag peta in två konditionspass och tre styrka. Känna alla tiders i både huvud och kropp. Kanske är jag på väg tillbaka till livet med motion som avkoppling, inte tvång.
Nya Zumbalåtarna är så himla roliga och jag tror att jag lagt en lagom nivå på dem. Det känns som att de hänger med bra! Det var ett jäkla drag på damerna igår! Härligt!

Idag får vi se hur det hinns med med motion. Amanda ska vara med i skidserien  i kväll och Mattias jobbar sent så vi får se om jag hinner med lite styrka när "babsen" lagt sig.
Fisk ska vi dessutom passa på att äta när Mattias är borta =0)
Latmanfisk - köpte färdig fiskgratängsås. Molly och jag var och provsmakade på Willys. Då var det i alla fall gott men jag kan säkert lyckas få till en misslyckad fiskgratäng ändå...

Nu har jag bestämt mig. Det blir pedagogiska planeringen om Rymden som jag går lös på först.


Lisa

Inga kommentarer: