fredag 18 januari 2013

0,7 mindre av mig

Det blev ett minus även denna vecka. Det var bra. Jag tutar på i samma spår.
Igår blev det dock en kaka och lite tårta.
Vi var och firade Mattias morbror som fyllde år. Hade points kvar från dagen + bonuspoints. Gott  var det och jag kände inte att jag triggade igång sockersuget. Hade jag ätit ännu mer hade jag kanske gjort det.....

De hade satt in nytt kök. Så jäkla fint!
Jag vill också ha ett nytt kök men då måste det sparas pengar. Det är ju inte direkt billigt att sätta in ett kök....
Ger vi tusan i utlandsresor, fjällresor, sommarsemestrar några år och får ordning på värmesystemet så kanske vi kan spara ihop till det där köket ;-)
Kruxet är att om köket ska fixas åker hall och vardagsrum med i det hela. Planen är att öppna upp lite mer i huset så då måste vi göra allt på en gång.
Än så länge klättrar tjejerna på lådhandtag och kör in en och annan dockvagn i skåpluckorna så vi väntar nog ett tag till så sparar vi in på några repor ;-)

Jag sover som en kratta på nätterna och jag blir verkligen inte mig själv då.
Den här veckan har jag inte fått ihop många timmar. Vet inte vad det beror på. Ligger inte och grubblar på något speciellt (det brukar vara orsaken till mina sömnlösa nätter) utan det är bara helt omöjligt att somna.
I natt somnade jag nog runt 4..... Tidigare i veckan har jag inte somnat före 2 en enda natt.
Det tär på krafterna och jag hoppas innerligt att det ska vända.

Jag har dock bestämt mig för att vara världens bästa morsa idag och säga ja till allt, förutom sånt som kan vara direkt livsfarligt =0)

Ha en bra dag allihopa!

Kramen!