måndag 21 januari 2013

Vabbar idag

Det blir en hemmadag idag. Amanda har hostat hela/halva natten. Sån där rivig hosta där man hör hur det river och gör ont i halsen. Det känns som HELA natten men det var nog vid 3 hon började. I 4-tiden gav Mattias henne hostmedicin men hon fortsatte fram till 6 och hostade....
Jag tyckte det var jobbigt att lyssna på henne, det måste ha varit 100 gånger värre för henne. Stackars liten!

Helgen har varit bra på alla sätt och vis. Lugnt men inte uttråkande =0)
Lördagen började med storstädning, dock sån där städning som inte syns - lådor och skåp. Skönt när det är gjort. På eftermiddagen blev vi hastigt och lustigt barnfria och de blev även borta över natten så jag och Mattias drog in till Gävle för ett restaurangbesök.
Söndag förmiddag nötte jag Zumbalåtar, eftermiddagen tillbringades i skidspåret med Mattias föräldrar. Vi åkte till ett vindskydd och grillade. Mysigt men kallt.

Fick även en förfrågan i helgen om jag skulle kunna tänka mig att ha Zumba för äldre =0) Har fått förfrågan förr men inte tagit så allvarligt på det.
I lördags ringde damen som är friskvårdsansvarig i SPF och frågade om jag kunde tänka mig att ha ifall det finns intresse. De ska ha styrelsemöte på onsdag och hon undrade om hon kan höra sig för angående intresse.
Jag svarade ett tveksamt ja eftersom det kräver en hel del inövande av nya låtar.
När jag sedan kikade igenom min repertoar så visade det sig att jag nog har låtar som funkar.
Så om jag får igenom min nya konstellation av tjänsten så kan jag kanske ha Zumba en eftermiddag i veckan.
Nu när jag har fått fundera ett tag så känns det som något som skulle vara väldans kul.

Fick förfrågan från PRO:s Folkhögskola förut oxå men det kändes för läskigt då =0)

Nu är det nog dags att dra på sig kläder. Tjejerna har redan klätt på sig och dragit igång Barbieleken. De vill gärna ha med mig oxå men.....jag är verkligen urusel på att leka..... Stackars våra barn..... =0(

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer: