söndag 6 januari 2013

Kurig söndag

Idag ska jag bara kura här hemma. Kvällsmat hos mor och far men annars ska jag inte göra något alls. Har i och för sig redan hunnit göra Fröknäcke och en stor kastrull Linssoppa som ska frysas in.
Jag gillar inte dagar då jag inte har någon matlåda. Då blir det alltid dåliga matval när jag ska få i mig något. Nu har jag soppan att ta fram när det krisar.

Idag blev det mycket sen frukost. Får nog kalla det brunch.
Vi blev bjudna på mat i går kväll hos Dan och Amelie och det blev väldigt sen sänggång. 20 över 1 tittade jag på klockan, då bäddade jag om Amanda..... Ja, jag vet, oansvariga föräldrar men vi hade så trevligt, både stora och små.
Vi åkte spark dit och Amanda njöt verkligen av att få susa fram där mitt i natten. "Det här var mysigt" sa hon när vi kom hem =0)
Därför sov vi väldigt länge hela högen. Jag hade ställt klockan på halv 9. Planen var att försöka rätta till sovtiderna lite. Men det misslyckades. Jag somnade om.....

Jobb i morgon. Ibland känns det bra när jag tänker på att jobba. Ibland känns det INTE bra. Jag vill vara ledig ett tag till känner jag.
Vi börjar med två studiedagar. De brukar vara intensiva och det blir nog knappast något undantag nu. Det ska ändå blir kul att träffa alla barn igen på onsdag när de börjar. Vuxna med =0)

Nu ska jag ta och klä på mig. Klockan är ett och jag sitter här i pyjamas!!!

Kramen!


2 kommentarer:

Madde sa...

Ja det är jobbigt när man inte mat klar i matlåda. Oftast då de kommer dåliga val. Men ja man får väl lära sig att ha en back up som inte är så illa:P

Lycka till iaf!=)

Anneli sa...

Oansvariga föräldrar? Inte alls, det ingår i livet med såna myskvällar både för vuxna o barn =D
Skönt med en sista lugn o skön dag innan det sätter fart igen. Men nu går det åtminstone åt rätt håll. Lite långhelger framöver att se fram emot & vi går mot ljusare och varmare tider. Skönt!!