måndag 14 januari 2013

Måndag och kallt!

16 minus var det i morse när jag brassade iväg till jobbet. Det är på tok för kallt! Hade en förälder på besök i morse och de hade haft 22 minus så jag ska väl inte klaga =0)

Är såååå nöjd med min mathelg! Det var bara i lördags jag överskred antalet points men det kunder jag eftersom jag har "Veckobonusen". Så jag klarade mig ändå =0)
I lördags var vi till Gävle och åt. Vi var på en restaurang som förr hette Los Sombrero men den har bytt namn. Kommer jag inte ihåg nya namnet....... Det är en mexikansk restaurang men de har lite allt möjligt.
Åt en ljuvligt god kycklingfilé med rödvinssås och "grönsaksbädd". Amanda och Molly åt också kyckling och det tyckte det var kanongott.
Restaurangbesöken med dem börjar bli trevliga numer. När de var mindre kändes det mest som att man satt på nålar och väntade på att de skulle tröttna ur och springa omkring. Nu kan vi ju faktiskt sitta och prata och ha det riktigt mysigt.
Molly hade snoffsat till sig med tiara, dagen till ära =0)

I går var Amanda hos Felicia. Vi övriga drog iväg på skotertur och korvgrillning med ett gäng människor. Vi har ju ingen skoter men har snälla kompisar som äger två och kan låna ut =0)
Det var mysigt, kanonbra väder men lite för kallt. På vägen till vindskyddet gick det bra men på hemresan grät Molly för hon frös så mycket.
Väl hemma klämde vi ner oss alla tre i badkaret.
Sen var det bara Amandahämtning, kvällsmat och slappa kvar av den dagen.

Nu ska jag göra en liten Rymdplan. Vi ska jobba med Rymden på lågstadiet och jag ska försöka sortera och lägga någon slags plan för hur vi ska jobba.

/ Lisa

1 kommentar:

Madde sa...

Uscha -22!! Jag som klagar på .15. Men man varit bortskämd med en varm vinter får man säga ändå.