fredag 11 januari 2013

Glad skit!

Som rubriken lyder så är jag en glad skit idag. Avföringen var fast i morse.... Hahahahahaha! Nej, jag skojade bara. 
Det handlar inte om det utan om mitt minus som den här veckan blev 2,6 kg. Känns bra även om det är en hel del vätska som lämnat kroppen.
Veckan har varit bra utan några utsvävningar trots en fikabjudning här hemma i förrgår och en på bortaplan i går. Jag har hållt pointsantalet och inte blivit sugen eller vrålhungrig mellan måltiderna. Det är det som är det viktigaste.
Motion har jag dock varit sämre på men helgen ska jag motionera både ute och inne tänkte jag. Idag måste jag köra igenom Zumbalåtarna några gånger, om Mattias spårar upp skidspåret ska jag åka skidor och ett pass styrka ska jag försöka med också.

Igår städade vi ut julen. Det var skönt. 
Hade tänkt göra det i helgen men Mattias gav förslaget att vi skulle göra det igår istället för att slippa i helgen. Var inte så jätteinspirerad men eftersom det var han som gav det på förslag så förstod jag att jag skulle få effektiv hjälp. Det gick fort som tusan. Dock känner jag att jag skulle vilja köpa lite nytt - nya lampor, ljus, dukar och annat "krafs".
Jag smet iväg till Kräbäck och hämtade Amanda mitt i alltihopa. Där blev jag kvar på en kopp te..... Det tar ganska lång tid för mig och Pia att ta oss igenom en kopp te så jag blev borta ganska länge =0)
När jag kom hem hade Mattias torkat väggar och lister. Duktig gubbe. Han hade dock gått och lagt sig eftersom han skulle upp och ploga snö i natt. Men det var han värd då. 
Så nu är det bara gardinuppsättning och golv. kvar. Sen är julen ute ur huset........

Snön fullkomligt yr ute idag. Vi har tänt en massa ljus och gosar inne nu på förmiddagen. Har inga fler planer än Zumba och eventuellt en tur till mor och far. Brorsan och barnen skulle komma dit på eftermiddagen. Snöskottning skulle jag faktiskt också behöva ägna mig åt. Det är typ 1,5 dm snö på garageuppfarten..... Mattias pappa brukar köra med snöslungan åt oss och varje gång skäms jag och tycker synd om honom. Fast å andra sidan har vi inte bett honom att göra det MEN vi är innerligt tacksamma kan jag lova!

Ha en underbart fredag allihopa!
Det ska jag ha ;-)

2 kommentarer:

madde sa...

grattis till veckans resultat :)

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Gratulerar till fint resultat!