tisdag 31 maj 2011

Sommarfest på dagis

Idag hade vi den årliga sommarfesten på dagis. Det var så mysigt. Soligt, varmt och glada barn. Tidigare år har vi fått köpa korv med bröd och de pengar som blivit över efter inköp har gått till barnens festkassa. I år hade varje familj med sig egen picknick. KAffe och kaka fick man köpa och hela rubbet gick till barnen. Det tycker jag är prima! Vi som sitter i föräldrarådet hade bakat kärleksmums så den kostnaden behövde inte verksamheten bekosta.
Det är bra att snuttarna får in lite slantar så att de kan sätta lite guldkant på tillvaron =)

En dag till och sen är det 5 dagars ledighet.... Så förbaskat skönt!!!!
Amanda åker till Oxberg med farmor, farfar och Mia (och Troja förstås). Det blir mysigt för henne att få åka själv dit. Jag hade gärna åkt dit jag med men Mattias ska ut på fisketur torsdag-fredag. Jag kan väl åka upp själv men samtidigt kan det vara kul för Amanda att få åka iväg själv. Det blir fler turer i sommar...
Jäntan är i extas och pratar om resan mest hela tiden. Hon gillar verkligen att vara där.

Jag och Molly får väl hitta på nå mys här hemma. Det är inte så ofta man gör något med henne själv så det blir oxå kul. Samtidigt som jag unnar Amanda den här resan så hoppar den där oroliga ådran igång igen.... Tänk om det händer något? Då sitter jag där med ångest och ångrar att jag sa ja till att låta henne följa med.
Men om jag ska säga nej till allt pga mitt störda psyke så får Amanda och Molly ett väldigt tråkigt liv så jag får ta och ryck upp mig.

Den senaste tiden har varit väldigt stillasittande och jag börjar baske mig bli orolig för att det ska bli permanen. Var på Zumba förra onsdagen och sen på torsdagen började jag känna av en förkylning som sen har hängt med. Måtte jag komma igång igen när den är över. Ska jag springa tjejmilen måste jag börja på allvar.
Har kört igång ett par gånger men det är alltid nått som gör att jag kommer av mig när jag fått in rutinen att springa.

Jag är så förbenat glad att jag lagt om kosten. Får ju äta så mycket gott och jag saknar varken ris, pasta eller bröd. Trodde det skulle bli katastrof men det går hur bra som helst.

I morse åt jag bacon, avokado, en liten bit brie (det är kanske lite överdrivet lyxigt men såååå gott) och räksallad.
När det var dags för lunch var jag inte ens hungrig men eftersom jag skulle äta med barnen så hade jag inget val. Då blev det kassler och grönsaker.
I kväll till picknicken hade vi med oss Västerbottenpaj (smör och sojamjöl i botten), skinka, salami, coleslaw och vitlökssås. Urgott blev det. Har samma med mig till utflykten vi ska på i morgon med skolan =)
Just ja, vi hann med en liten picknick i lekparken oxå. Då blev den briebitar som jag lindat in i vitlökssalami. Det var så himla gott till kaffet med GRÄDDE i =)
Sämre mat än så har man väl ätit =)

Nu ska jag nog ta och lägga mig. Har svårt att somna på kvällarna men nu är alla "stora" projekt, utom slutuppgiften till kursen, avslutade så nu kanske jag kan börja tänka på mig själv lite. Kanske fortsätta i boken jag började med i lekparken idag..... jädrans så ljuvligt det var där idag. Varmt och härligt.

God natt på er folket!

Inga kommentarer: