söndag 8 maj 2011

Varje helg är den bästa...

Lite så känns det. Jag älskar verkligen helg och uppskattar dem mer och mer för varje vecka. De senaste helgerna har varit helt underbara och jag hoppas de fortsätter på samma vis. Det kan ju inte bli sämre eftersom det går mot sommar.

I går lördag tog jag och Amanda en shoppingtur till Valbo. Hon behövde fylla på lite i klädförrådet inför sommaren, jag med.... Lite annat plock blev det oxå. Vi åt lunch på IKEA och det var ett sant nöje att få njuta av beanaisesåsen till kotlettraden. Pommesen fick Amanda men hon var inte så sugen på dem heller, hon åt sina köttbullar och var glad.
Var lite orolig för den där shoppingresan efter den vecka som har varit. Amanda är nog i nån ny "fas" i sitt liv och det har varit lite kämpigt med utbrott. Men vi hade det hur mysigt som helst. Inget tjat och tjafs alls. Härligt!
På vägen hem fick Amanda för sig att hon ville sova över hos mormor och morfar så vi åkte förbi där och frågade om det gick bra. Självklart gjorde det det. Det ska mycket till för att de ska tacka nej till sina barnbarn =) Så där blev hon kvar.

Vi övriga i familjen drog iväg på en mysafton med Dan och Anna. Vi tog våra båtar och åkte till Borbyhäll. Där grillade vi och hade det hur mysigt som helst. Det var en helt otroligt underbar kväll. Synd bara att Amanda inte blev med, hon hade älskat det.

I morse sov jag ända till halv 10 då Molly kom och väckte mig. Hon hade oxå sovit så länge. Mattias jobbade så vi tog en förmiddagspromme efter frukost, jag och lillsnuttan.
Efter duschen så åkte vi fram till mamma och pappa och åt lunch. Jag åkte sen vidare till Vinnersjö och shoppade upp mig på sommarblommor. De fick dock stanna kvar hos mamma och pappa som får ta hand om dem medans vi är på Rhodos. Vågar inte plantera ut dem än eftersom det fortfarande kan bli frostnätter.
I kväll grillade jag och bönorna kycklingspett. Jag fixade strips till tjejerna och coleslaw till mig. Urgott. Tjejerna åt nästan inge strips så det var då fixat helt i onödan.
Efter det tog vi ett pass på studsmattan. Det var skönt efter den måltiden.

Har försökt att ladda upp bilder från våran helg men det är banne mig helt omöjligt med vårat mobila bredband. Värdelöst är det. Måste ta tag i det där.... och TV:n. Har hur många kanaler som helst som vi betalar för men aldrig tittar på. Man kan ju lägga pengarna på någe roligare.

I morgon är det måndag igen. Långdag blir det. Vi ska har föräldramöte med föräldrar till blivande ettor. Helt sjukt att det snart är dags att ta emot en ny klutt med ettor. Det här året har gått så fort. Jag hoppas innerligt att jag är med i organisationen till hösten..... Man vet ju aldrig hur hösten ser ut. På konferensen nästa onsdag tror jag organisationen ska spikas. "Tyvärr" är jag borta då så jag får vänta ett tag till på besked. Fast å andra sidan kanske jag inte vet något förrän till hösten iallafall.
Hur som haver så blir det nog bra. Hamnar jag på någon annan skola så känns nog det oxå bra efter ett tag, bara man får jobba in sig lite.

Nu ska jag ta och hoppa i säng. 1 vecka kvar, sen är vi på Rhodos.....

Kram

Inga kommentarer: