onsdag 11 maj 2011

I går var det sommar på allvar

Det har det visserligen varit flera dagar men igår träffade jag folk som jag i princip bara träffar när det är sommar. Det är vänner till mamma och pappa. De umgås naturligtvis året om men det är oftast bara på sommaren jag lyckas träffa dem och det är väl för att det är en massa strandhäng och liknande som de är med på.
Vi var på "moster" Barbros 52-årskalas och då var de oxå där. Bara att höra deras röster ger en känsla av sommar. Konstigt egentligen men så är det.
Att det dessutom var en varm och skön kväll gjorde ju inte saken värre =)

I måndags "tjuvvägde" jag mig. Eftersom jag skött mig prima (förutom 2 glas vitt vin i lördags) hela helgen så var förväntningarna höga. När vågen visade 67,2 ville jag inte dö men iallafall skrika. Blev så himla besviken och tänkte att ju ger jag banne mig upp. Men jag gjorde det inte.
I morse blev det en ny "tjuvvägning", då visade vågen 65,9...... Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Det känns ju bra att det har gått neråt men vad är det som händer över helgerna? Trots att jag sköter mig går jag upp????
Ett tag tänkte jag att min kropp kanske är inställd på att gå upp lite varje helg för så har det varit under Vikt Väktarperioden. Då har jag spart mina bonuspoints och unnat mig en massa på helgen och det har natuligtvis visat sig på vågen på måndagen. Men under veckan liksom reparerade jag det där och i bästa fall tappade jag nått hg extra.
Kroppen kanske är inställd på nån sån cykel som gör att jag går upp var 6-7 dag för att sedan tappa igen...... en knasig teori men om det är så så är det dags att bryta den.... Vad jag förstår så är det en hel vetenskap det här med fett, insulin, kohydrater, hormoner osv.

Måtte det hålla sig under 66 iallafall nu när jag är där.

Jag insåg i morse att det har varit en rejäl kamp ända sedan jul då jag gick upp 5 kg. Före jul var jag nere på 65+ något hg. Att komma tillbaka till den vikten har nästan tagit mig ett halvår. Det är helt galet!!!! Jag kanske hade varit nere på min 62 kg om jag inte tappat greppet där vid jul.

Onsdag idag, snart avfärd.... Måste börja stryka alla de knöliga plagg jag plockade fram som legat intryckt där längst in i garderoben. De ser förjäkliga ut. Kanske börjar plocka ner lite i resväskan. Läste att vi fick ha 30 kg packning per person. Bra på ett sätt men det innebär att jag kommer packa ner en massa onödigt.
I går lovade jag och Mattias varandra att det inte skulle bli en svullarresa utan vi ska begränsa vårat godisintag och ge varandra en timme per dag då man får ta sig en promenad, joggintur eller utnyttja hotellets träningspass eller gym. Det var klokt av oss tyckte jag. Hur vi sedan håller det är en annan fråga.....
När vi var iväg till Cypern förra året var vi ganska duktiga med promenader och joggingturer. Måtte vi vara så duktiga i år oxå.

Ha en bra day!

Inga kommentarer: