tisdag 3 maj 2011

Vad var det som hände.......

Ställde mig på vågen i morse för en liten tjuvvägning..... 1 kg upp!!!!! Vad i hel#%te tänkte jag, och tänker fortfarande.... Det är inte meningen att jag ska få komma i form. Det här förbaskade fluffet är som fastsvetsat. Jag har visserligen läst att om man ätit "lågkalorikost" kan det ta ett tag för kroppen att "släppa" fettet eftersom den tror att det är kolhydrater som ska förbrännas. Men jag gick ju ner förra veckan.....

Det är bara att bita ihop och kämpa på.

Igår åt jag tidernas godaste maträtt. Helt sjukt att nått så enkelt kan smaka så gott. Köttbullar och mackisar stod på matlistan. Själv tog jag bort mackisarna och åt istället broccoli till. Hade en bit ädelost i kylen så jag gjorde en sås med ostbiten, grädde och creme fraiche. Det blev helt underbart gott!
Fick bara med mig Molly på broccoliätningen men det får jag se som något positivt. Amanda och Mattias skulle nog hellre stå över middagen en dag än att äta broccoli. =)

Nu är det snart dags för avfärd. Eller snart.... det är 12 dagar kvar. Det ska bli så underbart skönt att komma iväg. Ligga i en solstol, få maten serverad, strosa omkring, slappa, slöa, ha glada och nöjda barn (ha ha ha, kanske ett önsketänk)....
Hur som haver ska det bli skönt att komma iväg bara vi i familjen. Inte för att det hade varit tråkigt med sällskap men det har varit en trökig vinter och en häktisk vår med jobb, snöröjning för Mattias, skola, huspyssel osv. Vi har liksom inte hunnit göra något kul ihop. Nu kan vi inte göra annat än att umgås. Ska bli mooooosigt, som Molly skulle ha sagt =)

Kramen

Inga kommentarer: