tisdag 24 maj 2011

Hemma igen

Ja då var det över för den här gången. Vi har verkligen haft det helt kanionbra men det känns lite sorgligt att det är över. Har verkligen uppskattat den här veckan med min underbara familj. Shit, jag är så jäkla kär i hela högen =)


Sunwing Resorten var verkligen anpassad för en skön och avslappnande semester för barnfamiljer. Poolområden som var anpassade för både stora och små, mat som oxå passade barn och vuxna. Vi åt helt fantastiska buffér både till lunch och middag. Trodde innan att man skulle äta ihjäl sig men man tog verkligen bara av det man ville ha. Åt tzatsiki och fetaost i mängder =) Det är ju så gott!

Ungarna kunde ta mat från en egen buffé och sen var det glass till efterrätt. Den kunde de smaksa av till en film i filmhörnan. Det var perfekt för då kunde vi äta i lugn och ro =)


Vi gjorde inga längre utflykter. Amanda och Mattias var ut på en "glassbottomboat" och tittade på fiskar.

En eftermiddag/kväll tog vi taxi in till Rhodos stad, gick på ett akvarium och shoppade. Amanda blev som i extas! Ögonen blev stora som tallrikar och hon ville handla ALLT! Jag oxå för den delen=) Det fanns mycket att handla men jag begränsade mig. Ett par byxor, en skjorta/blus, en kofta och väska.

Amandas shoppinglista blev lång kan jag lova.


Här kommer lite bilder från resa....





Lagom fin utsikt vid frukosten =)

Poolbad


Ibland behöver man vila lite också




Här hamnade de efter att maten svalts ner.



Helt otroligt, en bild på mig togs under den här resan



Så här glad blev Amanda när hon fick en Lollo och Bernie-drink




Lite vila i gräset.



Här är nya idolerna - Lollo och Bernie.



Amandas frukostmacka - rostat bröd, smör, ost, skinka, fetaost och gurka....



Strandhäng



Vi får se när nästa resa blir av.... Vi har pratat om att åka i höst igen men vi får se. Skulle vara skönt med en tur i september/oktober helst november. Det är då man behöver ett "uppåt-tjack" =)

Nu ska jag jobba på i 3 veckor till sen är det 8 veckor sommarlov som väntar. Det blir inte så dumt det heller.




















Inga kommentarer: