lördag 28 maj 2011

Dagen efter

Ja det är det idag. Personalfest igår och den blev jättelyckad. Vi träffades på skolan redan klockan 3 och fikade. Sen kom färdmedlet - traktor och vagn. Där kånkade vi upp hela högen och släppte iväg dem mot Gysinge. Efter Gysingsstigen svängde de av på en väg där vi hade en station med smakprov på en drink vi blandat ihop. De skulle gissa vad det var i. De fick även en annan kluruppgift att lösa. Upp på vagnen och iväg. Vi hade 3 stationer till efter vägen till målet som var Flottarkojan.
Där åt vi en buffé med en massa götta och sjöng och drack.
Efter det var det kubbspelning. Kaffe och underhållning av Proppe som "trubadurade" för oss.

Det var verkligen urtrevligt och jag var nog inte hemma förrän vid 3. Ändå är jag ganska pigg idag. Det är otroligt skönt för jag hatar verkligen baksmällor då jag är sängliggandes och bara kan gå upp när jag måste spy....
Istället har jag en förkylning som jävlas med mig. Jobbigt! Tjockt i snoken och huvudvärk.

Mattias är på folkrace och "jobbar" (han är där med lastmaskin) och tjejerna åkte till Torsåker med mormor, morfar och Hampus på teater. Så det är väldigt tomt och tyst här hemma. Det är sådana här stunder jag ibland längtar efter vid sjåiga tillfällen men just nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Hade varit skönt med en promenad men jag tror inte jag orkar.

GI/LCHF är verkligen en bra kost för bakfulla människor. Min frukost/lunch bestod av choritzo, bacon, brieos, räksallad (sån där kladdig) och vitlökssås som blev kvar efter gårdagen. Såååå himla gott en dags som denna. Nu äter jag naturligtvis inte sån mat till frukost annars men idag så.... =)

Nu ska jag nog ta och knåpa ihop en matlista för kommande månad. Det får bli en storshopping snart och fylla upp förrådet. Ska kolla upp lite nya recept så vi kan förnya oss lite.

Ha´re!

Inga kommentarer: