tisdag 10 maj 2011

Inspirerat andra

Numer äter jag 10% fet yoghurt och cashewnötter till mellanmål när vi har långdag här på jobbet. Måndag har vi smörgåsdag och onsdag är det frukt eller något bakat. I dag kom en av dem som är fikaansvarig den här veckan och frågade vad det är jag äter. Tyckte det såg så gott ut så hon tyckte att det kunde bli ett bra onsdagsfika.
Det känns ju kul att man kan inspirera andra lite grann.

Mina gallstensanfall känns inte lika inspirerande. Tänkte att jag skulle hitta alternativ till min grovmacka och yoghurten till frukost för att få ner antalet kolhydrater, så jag har testat ägg i olika former. Går inte bra.
Fick tipset att testa "äggmjölk". Man mixar vatten, två råa ägg, 50 g smör (jag vet det låter skitäckligt) och kaffe till en skummig drink och dricker. Det var mycket godare än det låter men fasen så ont i gallan jag fick. Redan innan jag kommit ut i bilen fick jag ont, tog 2 alvedon, det släppte lite men sen var det igång igen. 2 nya alvisar och då gav det med sig. Så ALDRIG mer ägg till frukost! Det får bli yoghurt!

I eftermiddag kommer Jenny och boysen på en lite 2-årsuppvaktning av Molly. Helt underbart att man då kan sitta ute. Vårat hem ser verkligen ut som en svinstia eftersom städningen ligger efter i dessa badrumsrustningstider. Kaaaanske att man kan ta fram lillpoolen så de får plaska lite. Amanda har tjatat om den sen förra veckan....

Ha en bra dag!

Kram Lisa

Inga kommentarer: