lördag 4 juni 2011

Myshelg

Den här långhelgen har verkligen varit härlig så här långt, trots att jag längtar efter Amanda som en tok. Men jag vet att hon har det hur härligt som helst och då kan jag slappna av ändå.


I torsdag tog jag och Molly en shoppingtur. Mattias skulle ut och fiska med ett gäng kompisar och skulle vara borta hela eftermiddagen och natten så vi ville oxå roa oss. Handlade alldeles för mycket men så är det ibland. Köpte 4 nya tröjor, 1 par jeans, 2 dukar, ljuslyktor, turkosa vinglas i plast, härlig cerisefärgad saftkanna, en fyr och mås =) till uterummet (nu är det bara en segelbåt som saknas), två skålar som det står jordgubbar och grädde på.... Köpte säkert någe mer men nu står det still. Pengarna for åt alla håll men ändå kände jag mig nöjd efteråt. Då har man nog gjort bra köp=)

Igår förmiddag hade jag och Molly en förmiddag i trädgården. Vi planterade blommor, sådde och planterade om. Hade glömt att köpa blommor till landen vid lekstugan så vi tog en tur till Vinnersjö och handlade lite.


I jordhögen



På kvällen tog vi båten och åkte till Sandsnäs och åt kvällsmat. Jädrans så mysigt vi hade. Det var varmt och skönt och den vind som varit under dagen mojnade och det var alldeles stilla.


Vi tog med lite kaffe, saft, choklad och nötter och fikade på vägen hem. Mattias var naturligtvis tvungen att fiska lite...... En alldeles, alldeles underbar dag.


Gårdagens vikt låg på 65,7. -0,2. Känns ganska ok med tanke på att jag inte rört mig en meter den här veckan pga förkylningen. Vägde mig i morse igen bara för att kolla lite vad som händer dag för dag. Har faktiskt skött mig exemplariskt. Vad hade hänt? Jo, 1 hg upp sen igår!!!!! Det spär på min teori om att kroppen är inställd på att gå upp i vikt var 6-7:e dag. Ska väga mig i morgon igen och se vad som händer. Ska sköta mig även idag (det är iofs svårt att missköta sig med den här kosten) så då borde det väl inte bli något plus.


Idag är det oxå varmt och skönt så det blir nog en eftermiddag i båten eller vid stranden.


Ha en härlig lördag alla "readers"


Lisa








Inga kommentarer: