torsdag 30 juni 2011

Midsommar, födelsedag och högsommar

Nu var det ett tag sedan jag bloggade. Det har varit full fart och fint väder, då tillbringar jag inte så mycket tid vid datorn.



Till att börja med så var förra veckans viktförändring -0,2. Känns sisådär.

Jag har tagit ett sommarbeslut och kommit fram till att sommaren ska bli vägningsfri. Ska självklart hålla mig till skötsam kost men jag vet att det kommer bli ett och annat glas vin, kanske nån glass och annat smarrigt. Tänker inte missunna mig själv det under sommaren för det hör liksom till. Jag ska inte häva i mig men unna mig lite då och då. Vill inte ha dåligt samvete för vad vågen kommer visa så jag låter den samla damm några veckor och tar fram den i augusti igen =0)


Midsommar har passerat och det var kanonmysigt. Började dagen med att binda en varsin krans till Amanda och Molly och de blev så fina. Och då menar jag tjejerna =0) Synade man kransarna riktigt noga var de verkligen inte nått att hurra över men de såg ok ut på avstånd.




Vi åt lunch hos mamma och pappa och efter det åkte vi till Koversta. Där var det traditionellt firande med midsommarstångsresning, fiol och dragspel och dans kring stången. Molly vägrade dansa men Amanda tog sig en svängom. Tyvärr blev det inget fotograferat eftersom hon innan sa att hon INTE skulle dansa. När vi var där sprang hon omkring och lekte med sina kompisar och sen visade det sig att de dansat....


Lite fika blev det också.


Sen bar det av hemåt för iordningställande inför kvällen då folket kom. Vi hade knytis. Åt, drack, spelade Kubb, prata gojs, åt och drack lite till och spelade ännu mer Kubb. Halv 6 somnade jag.... Trevligt var det men ack så trött jag var dan därpå. Inte bakis, drack inte så värst mycket eftersom vi hade brudarna hemma, men tröttheten var förlamande. Gjorde inte många knop. Vi var till Hedesunda och åt pizza. Det var det enda.


Söndagen blev kalasdag. Eftersom jag skulle "gå stá" och fylla på måndan så tog vi kalas en dag innan. Hade tjocka släkten här på fika och blev rejält uppvaktad. Många fina presenter och aaaalldeles för mycket pengar för att fylla 32. Själva födelsedagen blev ganska lugn. Vi åt lunch på Ny´fiket och sen kom mamma, pappa och morfar på eftermiddagen och åt tårta. De tog med sig tjejerna hem för de skulle tydligen sova där. Hade ingen aning om det men Mattias hade ju nått i görningen så han hade ordnat det så. När han kom hem släpade han iväg på med båten. Vi puttrade iväg, stannde vid några klippor och där dukade han upp exotiskt planka och viiiin. Fint värre.



Fick en Peak Performance-tröja av honom. Jättefin.


Vi hade jättehärligt väder och när vi ätit oss mätta och solat ett tag åkte vi vidare till ett annat ställe där vi åt choklad och drack kaffe. Mina största laster =0) Det var en kanonmysig kväll och sen fick jag sova ända till jag vaknade för egen maskin. Ingen som kommer och tjatar upp mig och ska ha välling. Men liiiite tomt var det allt där på morgon när ingen ville ha mitt sällskap.


De senaste två dagarna har vi spenderat i Hamre med mamma och pappa, Felicia, Daniel och Pia och Pias föräldrar, som är här på besök från Norge. Det har varit jättevarmt och skönt och igår vart det 24 grader i vattnet. Idag var det inte fullt lika varmt i vattnet, för det var ingen pålandsvind, men vi badade för fullt ändå.


Molly tar sig en lunchpaus.


Nu verkar det som att det är slutbadat för ett tag. Det verkar som att det ska bli sämre väder. Det är synd för jag har liksom inte hunnit tröttna på strandlivet än. Men det är ju inte slut på juni än (sista idag ;0) ) så sommarvärmen hinner komma tillbaka.


I morgon tar vi nog en tur till Ockelbo på marknad. Lurar lite på att köpa en glassmaskin oxå men jag ska sova på saken.


God natt på er!

Inga kommentarer: