torsdag 16 juni 2011

Semester!!!!!

Det känns helt galet! 8½ vecka ska jag vara ledig. Sååååå skönt! När jag ser tillbaka på den här läsåret så fattar jag inte att jag orkar. Tack och lov fixade jag det och kommande läsår blir förhoppningvis lugnare.
Skulle egentligen ha jobbat idag men vi fick en extra kompdag för vårat hårda slit under året. Det var en glad överraskning. Skulle egentligen ha varit till skolan en sväng och plockat ihop lite som jag inte hann med men jag fick order av en kollega att ge sjutton i det. Grejerna ligger kvar även efter sommaren och kan göra det då..... =) Vi får se om jag kanske åker fram en snabbis eller om det helt enkelt får ligga kvar till augusti.

Dagis är stängt idag och vi hade ordnat så att Amanda och Molly skulle vara hos mamma och pappa idag och de skulle sova över natten som var. Nu blev ju jag ledig men det kändes inte som att det var läge och säga till Amanda att hon inte skulle behöva sova hos mormor och morfar så de fick sova där ändå. De vill även ha Molly, annars hade det nog gått att lura henne att sova hemma =)
Så nu fick jag en morgon/förmiddag i sann Lisa-anda. Planerade att ta en morgonpromenad, långfrukost till nyhetsmorgon på TV, röja lite här hemma och sen hämta tjejerna för en tur till Sandviken.
Nu bidde det som så att jag sov till kvart i 10........ Vaknade med jordens huvudvärk och kände mig riktigt mossig. Morgonpromenaden blev inte av, kändes inte riktigt som att jag skulle hinna med den. Så det jag har hunnit med är en låååångfrukost i lugn och ro. Nyhetsmorgon hann sluta för dagen innan jag fick ihop frukosten=) Fick istället läsa tidningen. Sen har jag inte hunnit med så mycket mer. Fixat med Försäkringskassan är väl det enda vettiga jag har gjort....

På eftermiddan ska vi åka till Sandviken och lyssna/titta på Kråkan och Busarna och Jappz vid Drömfabriken. Vi har varit in flera år då de inviger Drömfesten som hålls där.



Första jordgubben är skördad. Uuuunderbart god var den.


Igår hade vi personalavslutning. Vi hamnade utanför Hedesunda och Taste of Africa där vi fick laga vår egen mat. Kanonmysigt var det.

Här eldas det och grytorna flyttas runt och ställs där elden har stått för att grädda bröden.


Det finns även en gårdsbutik där och de säljer Afrikansk hantverk. Hittade den här fina blomman som var gjord av taggtråd.
Kanonfin var den och jag tänkte att man kanske skulle ta och köpa två stycken och sätta på våran väggstump i uterummet. Har stora problem med att hitta något snyggt till den väggen men de här tror jag skulle passa.
Problemet i det här hushållet är att vi är två som ska tycka till om inredningen.... Så det är lika bra att höra med "gubben" innan något inhandlas =)

Nu ska jag ta mig en dusch och sen hämta gullhönorna och dra mot Sandviken.

Ha´re!




Inga kommentarer: