torsdag 23 juni 2011

Idag ska det shoppas!

Amanda och jag ska dra iväg på en lite shoppingtur i dag. Måste inhandla lite inför morgondagens midsommarfirande och Amanda MÅSTE ha ett nytt paraply. Hennes har gått sönder och det är väldigt viktigt (enligt henne själv) att ha ett helt paraply =)
Vi lämnar Molly hos mormor och morfar så vi kan strosa runt lite utan nån som river i det mesta eller släpar fötterna efter sig. Man kan inte ha bråttom när man har Molly med sig. Hon drar sig fram i låååångsam takt och gör små avstickare hit och dit i affärerna. Sitter hon i vagnen är det inga problem men det är inte alltid så roligt, tycker hon.

I morgon är det midsommar.... Herregud, det var ju nyss julafton!
Vi startar dagen med att göra kransar. Det kommer antagligen sluta på samma vis som tidigare år. Jag sitter och svär och förbannar de där midsommarkransarna för att de aldrig blir bra. Nu är det ju två som ska bindas. Förra året kom jag undan eftersom vi var till Kolmården men i år blir det till att ta fram blommorna och tålamodet.
Lunch kommer ätas hos mamma och pappa och sen åker vi till Koversta där misommarstången ska resas och dansas kring.
På kvällen kommer Dan, Anna, Henrik och Maria hit. Vi får se om vi kanske kan få hit Stefan och tjejernas pojkvänner oxå=)
Det blir lite silligt till förrätt och sen grillning. Nått glas vin antar jag att det oxå blir =) Nån traditionell midsommarfylla blir det väl inte ,för mig iallafall, eftersom vi har barnen hemma.
Kvällen i Koversta får jag oxå hoppa över. Känns liiiite sorgligt. Jag har nog inte varit dit på 6 år. Skulle vara kul med tanke på att det är många som kommer "hem" över midsommar men min tid kommer väl den oxå.....

På söndag ska vi fira min födelsedag (som egentligen är på måndag). Blir firande på måndag oxå, Mattias säger att jag inte får boka upp något då så jag låter väl bli då=)
Tänkte bjuda hit min morfar på eftermiddan. Han tycker att det är lite jobbigt när det blir mycket folk så då är det bättre att han får komma när det är lite lugnare.

Ha en härlig midsommar allihopa och ta hand om er!
Kram Lisa

Inga kommentarer: