måndag 20 juni 2011

Tandisbesök och magont....

Idag startade vi dagen med besök hos tandhygienisten i Hedesunda. Det vara Molly som var kallad dit. På vägen dit började jag få ont i magen och kände genast igen smärtorna. Gallan...... Tog 2 alvedon och det gav med sig typ en halvtimme.
Lagom tills vi kommit tillbaka till bilen var det kört igen. Hade tänkt gå in på GNK och kika lite men det vara bara att åka raka vägen hem och ta 2 alvedon till, höll i sig ungefär en halvtimme igen, tog 2 nya piller. 6 stycken inom loppet av 2 timmar. Kändes inte ok men vad gör man.
När även de pillren gjort sin verkan gick jag lös på det starkare artilleriet. Hade en Diklofenak kvar sedan min förra gall-ontperiod.
Allvarligt talat så känner jag mig lite halvdåsig men det väl inte så konstigt. Min kropp är inte van vid att fyllas med mediciner och absolut inte så här mycket på en gång.
Fick nästan lite panik nu när jag tagit den sista starka. Tänk om det kommer tillbaka!

Det börjar nästan kännas lite hopplöst med kost, motion och hälsa. För det mesta mår jag kanon av att äta "lågkolhydratigt", känner mig piggare, inget socker/kaksug, sällan hungrig osv. Men när de här gallsmärtorna slår till vill jag bara ge upp allt.
Att vikten inte heller går åt rätt håll gör att jag tappar sugen.

Har försökt att analysera vad som triggade igång dagens magsmärtor och den enda skillnaden från andra mornar var att jag hade i linfrön och solrosfrön i frukostyoghurten. Annars ingen skillnad. Om jag inte ens ska kunna äta youghurt så ge jag tusan i det här. Har fått överge äggen eftersom jag får ont av dem, måste jag överge youghurten finns ingen frukost kvar till mig....
Vill kunna äta så här för i övrigt känner jag att det passar mig men om det innebär att jag ska ha gallbesvär så är det inte värt det. När jag Vikt Väktade hände det aldrig...

Nu ska vi åka till Amanda och Mollys pojkvänner William och Rasmus. Kaffe, lek och skvaller hoppas jag på =)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: