onsdag 8 juni 2011

Nu är det illa

Jag riktigt känner att jag har "hullat" på mig. Känner mig pluffsig och fet. Inte bra. Jag som tänkte att jag skulle tappa 1,5 kg till midsommar =)
Det har inte varit helt ok matmässigt om man vill äte kolhydratfattigt. I söndags var vi på 20-årsbaluns. Det var kusinbarn Erik som fyllde och det var gottig mat. POTATISGRATÄNG, kycklingfilé och kallskuret kött. Tog liiite potgratäng och sen kött och sallad. Vitt vin till detta.Helt ok så länge.
Sen bidde det tårta. Susannes Pinocciotårta...... var helt enkelt tvungen att ta en liiiiten bit.
Vart efter kvällen led kom det fram chips och nötter och mer vin..... Höll mig till vinet och nötterna ett tag men sen smakade jag ETT chips och då var det kört. Det är banne mig helt omöjligt att hålla fingrarna i styr när jag väl börjat.
Sen dök det upp en flaska Likör 43. Lisa Larsson tog och blandade sig en liten drink med likören och mjölk. Det är ju sååååå underbart gott. Måste köpa hem en flarra till midsommar =)
Ja, så såg den aftonen ut. Helt förkastligt ur viktnedgångsperspektiv men förbaskat trevligt var det.

I går var det avslutningslunch för niorna. Toast Skagen till förrätt, fläskfilé och potatisgratäng till varmrätt, kladdkaka, bär och grädde till efterrätt. Ja, ni hör ju själva. Gott som tusan men icke bra.
Riktiga GI/LCHF-entusiaster skulle säkert plocka bort det som inte är ok men eftersom jag tycker det känns pinsamt så äter jag....
Men nu är det nya tag. Måste även ta tag i det här med motionen. Jag har inte rört mig på hur länge som helst.Idag klöpp jag av gräset på baksidan, får väl räkna det som lite motion då. Får fortsätta i morgon. Molly hade somnat så jag ville inte köra utanför hennes somrumsfönster.

Apropå Molly så tror vi att hon har fått vattkoppor. Hon har några underliga pricka på kroppen som känns lite för gula för att vara myggbett. Vi får se hur de utvecklas.

Amanda kom hem i söndags. Det var en skön känsla att få se henne igen. Hon hade haft det jättebra och shoppat loss på Lager 157. Fina grejer hade hon köpt. Snuttpluttan.... hon börjar bli stor nu.

I dag var det skolavslutning. Varmt, soligt och framförallt myggfritt. Det har varit år då folk flytt från KOversta för att det varit så mycket mygg. Men i år kunde vi lugnt och skönt sitta och fika i solen. Härligt!
Nu är det bara en veckas jobb kvar sedan blir det sommarlov även för oss. 8 veckor ledigt!!!! Det är ju helt galet. Jag längtar som en tok. Tänk att varje morgon få äta frukost i lugn och ro, strosa omkring, göra små utflykter, åka till Oxberg, åka ut med båten, gosa ner sig i soffan och titta på Askungen om det regnar=), grilla, sola, bada och fika. Allt kan ske i lugnt tempo, ingen stress. Visst låter det fantastiskt.
Idag på Mollys utvecklingssamtal pratade "fröken" om vikten av att ge barnen en stressfri miljö. Hon pratade om att de strävar efter det på förskolan men de kändes ändå på något vis som att det kanske var liiite riktat till mig. Eller så var det bara jag som inbillade mig eftersom jag ibland är väldigt stressad.

Nu ska jag ut och vattna blommorna så de inte torkar ihjäl.
Ni får ursäkta mitt hoppande hit och dit i tiden när jag skriver men det poppar hela tiden upp saker som jag vill skriva och då kan det ibland bli i kronologiskt oordning=)

Kram

Inga kommentarer: