fredag 17 juni 2011

Skrattretande

2 hekto ner och det känns surt..... igen. Det går banne mig inte bra nu. Vet inte vad jag gör för fel. En dag, och det var förra fredagen, bidde det kolhydratfrossa. Vi åt smörgåstårta och vanlig tårta efter begravningen. Fast i och för sig så blev det en hel del kolisar på personalavslutningen..... Både ris, couscous, bröd och stabbig kaka. Då kanske det inte är så konstigt egentligen.


Nu har jag iallafall laddat upp med youghurt med lite kolhydrater. Den säljs på Lidl och i nuläget står det fyra hinkar i kylskåpet. I morse blev jag lite full i skratt när jag kikade in i kylskåpet. Det såg ut så här:

Vin och youghurt på rad=) När jag var in på Lidl igår var det långt datum på dem så då laddade jag upp. Man vet ju aldrig när man kommer in till stan nästa gång. Den turkiska youghurten de har här hemma på affären har ganska hög andel kolisar i sig så jag föredrar den här. Den är dessutom godare. OBS! Vi har även annat i kylskåpet =)

Jag och tjejerna var in till Sandviken och lyssnade på Kråkan och Busarna igår. Men höjdpunkten var ändå Jappz. Jag fullkomligt älskar deras framträdanden.
Det är ett gäng med olika funktionshinder som spelar och sjunger ihop. Jag är imponerad av deras musikalitet, en man som spelar trummor är helt otrolig. Det är underhållning på hög nivå kan jag lova!

Idag blir det nog en tur till Gävle - regnet kom just till Gysinge=) Vi börjar komma till ett avslut i våran badrumsinredningsjakt. Det blir antagligen ihopplock från IKEA och Noro. I nuälget ser ser ut så här:


Godmorgon kommod från IKEA



Godmorgon högskåp från IKEA. Två stycken ska vi ha.



På spegelfronten är vi inte riktigt klara. Antingen blir det den här från NORO....



eller den här, oxå från NORO.


Vi ska in och kika lite idag så får vi se om det blir läge att slå till. IKEA-grejerna finns antaligen hemma och det andra beställer vi nog på nätet.


Vi har varit inne på svart men jag tycker att det blir för "skarpt" mot vårat gråa golv och de smala gråa pelarna på väggen. Det känns lite "mjukare" med grått även på möblerna. Antagligen kommer vi inte kunna komma till beslut idag heller men vi kanske har kommit en bit påväg =)







Inga kommentarer: