torsdag 9 juni 2011

En underbar torsdag....

Ja idag har det varit en alldeles underbar dag. Började med att jobba halvdag. Jag och Eva knåpade ihop det sista på vårat arbete och skickade iväg det. Mycket skönt måste jag säga. Även om vi säkert måste göra vissa ändringar innan det är helt klart så är ändå det stora jobbet gjort.

När vi var klara drog vi väg ett gäng till Ny´fiket och åt lunch. Det var varmt och härlig och det är så underbart vacker att sitta där vi forsen och mysa.
När vi mumsat klart fick jag med mig några hem på kaffe.

Pluttarna var hos mamma och pappa och de blev inte hemlevererade förrän i fyratiden så jag klöpp av gräset på framsidan, tog en dusch och hann slappa lite. När de väl var hemma igen var det full fart =)

När Mattias kom hem fick jag den här underbara buketten med blommor.

Blev verkligen jätteglad!! Den gör sig kanske inte så bra på bild men jag kan lova att den är jättefin.

Vi mumsade köttbullar, wokgrönsaker, ädelostsås och vitkålssallad. Tjejerna fick mackisar. De skulle antagligen dö annars ;-) Jag älskar ädelostsås till köttbullar. Låter kanske som en udda kombination men tro mig, det är bra mycket godare än ketchup. Och mättar bättre.

Efter maten tog vi cyklarna till Sågen och badade. Det är ju helt otroligt härligt att man kan ta cykeln till badet. Till och med Amanda kan ju cykla dit (hon får naturligtvis inte cykla dit själv) och man kan ta sig ett dopp och cykla hem igen.




Vi tog en tur förbi marknadsplatsen oxå. Det är ju dags för marknad i helgen. De hade märkt ut var knallarna skulle stå och en matförsäljare hade redan ställt upp sin vagn.



I morgon ska vi på begravning. Det är Mattias farmor som ska begravas. Hon dog i påskas.



Hon var en go liten gumma. Hon var så otroligt mån om tjejerna, framförallt Amanda. Molly hann hon inte träffas så många gånger. Men Amanda tyckte jättemycket om henne. NÄr hon visste att gammelfarmor skulle komma till farmor och farfar sprang hon över direkt. Hon var så lugn och tog sig tid, såna personer passar i sällskap med Amanda =) Hon köpte alltid kläder till Amanda, till Molly oxå efter att hon fötts.



Anna-Lisa var den som fick mig att inse att det var var ok att ge Amanda ersättning när jag hade fullt sjå att få amningen den där första tiden. Hon berättade hur hon oxå haft problem med amningen och hur hon kokat egen ersättning till alla sina tre pojkar. Och då var det typ 60 år sedan hon fick sitt första barn. Då tänkte jag att var det ok för 60 år sedan så är det banne mig det nu oxå. Så jag släppte lite på kravet att det skulle fungera med amning....



Är ledig hela dagen i morgon. Det är skönt med tanke på att vi ska iväg på eftermiddagen. Ska bara ha en lugn förmiddag och äta låååång frukost.



God natt på er!

Inga kommentarer: