måndag 25 januari 2016

Vab igen

Helgen är till ända men vi börjar veckan på hemmaplan.
Amandas feber tog om.
Hon var pigg och fräsch i lördags och var till och med på kalas under eftermiddagen.
I går kom hon upp och frös som ett asplöv, tog en tugga av frukosten men tog med sig frukosten in i sängen och kröp ner fullt påklädd. Efter en kort stund sov hon igen.....
Ingen vidare fartfylld dag för henne. Hon låg i sängen hela dagen!

Övriga familjen betade väl inte heller av så många knop. Mattias åkte lite längdskidor, Molly och jag var en sväng till lekparken med Olle, Mia och farmor så barnen kunde åka lite på kullen.

Helgen har även gått i smärtans tecken.
Ont i bröstkorg och vidrig träningsvärk i vaderna! Har aldrig råkat ut för det förr efter Zumban men nu hände nått....
Det är visserligen positiv värk men det är svårt att tänka så när man knappt kan komma igång och gå efter att ha suttit still.
Bröstkorgen har jag till slut "botat" med mina starkare mediciner som jag har mot gallont. Då kändes livet ganska ok.
Jag kan förstå människor som lider av kronisk värk. Inte konstigt att de blir deprimerade.....
Jag inbillar mig att det känns bättre i bröstkorgen idag så då är det nog på väg åt rätt håll. Peppar, peppar......

Maten har jag skött fint den här helgen. Dock en liten chokladboll och minitårtbit i lördags men jag lyckades klara mig från att gå bananas.
Känns bra!
Gjorde cheesecakesmet och frös i portionsformar i fredags för jag tyckte vi var värda efterrätt på fredag kväll. Till det hade jag gjort granola med hasselnötter, mandlar, kokos och solrofrön. Blev så gott och knaprigt.
Smeten räckte till fem portioner så när övriga familjen åt ur sina godispåsar på lördag kväll kunde jag unna mig den sista :0)

Idag är jag hemma UTAN dåligt samvete! Tänker bara vara mamma och INTE läsa mailen eller svara på sms som är jobbrelaterade. Så det så! Det är bara om någon är i fara för livet jag tänker göra det.

Skjutsade Molly till skolan och shit så konstigt det kändes att se henne traska iväg från parkeringen ensam och liten med skolväska, overall på armen, hjälm och madrass.
Fick lite dåligt samvete när det kom föräldrar till elever i betydligt högre klasser som BAR barnens saker. Min lilltuss fick ta allt själv.....
Men för det första så tycker jag att barn inte behöver curlas allt för mycket och för det andra ville jag inte träffa alla när jag ändå skulle vara hemma idag.
Molly fixade det hela galant. Hon är en rejäl ungen ;0)

Nu ska jag göra lite frukost till min sjukling.
Ha en bra måndag!

Kram!

Inga kommentarer: